• چ. اکتبر 23rd, 2024

این اعجوبه ۱۳ساله کانادایی صنعت بازی‌های ویدیویی را متحول کرد

یک نوجوان کانادایی که از کودکی به بازی‌های ویدیویی علاقمند شده اکنون خودش یک شرکت سازنده بازی‌ دارد و در حال کد نویسی بازی جدیدش می‌باشد.

«ماکسیموس ترست» وقتی هنوز نمی‌توانست به طور قانونی رانندگی و یا در انتخابات دولتی شرکت کند و رای دهد، روی بازی‌های ویدیویی مسلط شد.

به گزارش سی‌تی‌وی نیوز، این نوجوان ۱۳ساله که از اهالی بریتیش کلمبیا است اکنون خودش سازنده بازی‌های ویدیویی شده و در ساخت بازی Astrolander، یک بازی ماجراجویانه که قرار است به طور انحصاری برای پلی استیشن ۵ ساخته شود مشارکت داشته است.

ترست در رابطه با خودش گفت: «اولین بار در شش سالگی پدرم مرا با بازی‌های ویدیویی آشنا و علاقه‌مند کرد. سپس از او نحوه کدنویسی را یاد گرفتم. پس از چند سال نیز با استفاده از برنامه‌های توسعه‌ی رایگان بازی‌های ویدیویی تصمیم گرفتم استودیوی بازی‌های ویدیویی مستقل خودم را راه اندازی کنم و اسم آنرا Lost Cartridge Creations گذاشتم. اکنون خودم تنها سازنده بازی‌های ویدیویی شرکتم هستم و گهگاهی هم از پدرم کمک می‌گیرم.»

وی افزود: «من از حدود شش یا هفت سالگی شروع به کدنویسی کردم. البته پدرم قطعاً من را به اینکار علاقه‌مند کرد، اما خودم واقعاً علاقمند بودم و روی پروژه‌های جدید کار کردم  و اکنون واقعاً به فراتر از آنچه که فکر می‌کردم دست یافته‌ام.» ترست با اشاره به طراحی و کدنویسی اولین بازی خودش گفت: «در این بازی از یکی از بازی‌های آرکید که مورد علاقه‌ام بود الهام گرفتم.»

این نوجوان سال گذشته «بازی Astrolander» را در یک نمایشگاه بازی‌های ویدیویی در سیاتل به نمایش گذاشته که توجه رئیس سونی، یکی از بزرگترین شرکت‌های بازی‌های ویدیویی جهان را به خود جلب کرد.

او سپس «بازی Astrolander» را اصلاح و آن را به یک بازی همه جانبه تبدیل کرد که در آن یک یا دو بازیکن به عنوان روبات‌های جنگنده بیگانه در مأموریتی برای نجات دوستان‌شان در یک جهان عجیب و غریب عمل می‌کنند.

ترست اظهار داشت: « این بازی بیشتر یک بازی اکشن و ماجراجویانه است که در آن هر دو بازیکن باید دستیارانشان را که ربات‌هایی دوست داشتنی و ماجراجو هستند را کنترل کنند. در طول بازی، بازیکنان باید با اردک‌های لاستیکی غول پیکر و اژدرهای در حال پرواز مبارزه کنند و یا در اعماق دریا شیرجه بزنند.

به گفته ترست، چیزی که بازی را بسیار خاص می‌کند، امکان غوطه‌ور شدن بازیکنان از طریق کنترل کننده بازی است که به آن‌ها اجازه می‌دهد ارتعاشات اکشن را احساس کنند.

وی تصریح کرد: «این فناوری که به عنوان بازخورد لمسی شناخته می‌شود، همان چیزی است که در پس احساسات واقع گرایانه در حین بازی احساس می‌شود. آن‌ها همچنین می‌توانند از میکروفون کنترل کننده برای کنترل شخصیت‌ها استفاده کنند.»

بازی Astrolander سال ۲۰۲۴ وارد بازار می‌شود

بازی Astrolander

با وجود اینکه بازی Astrolander تا پاییز ۲۰۲۴ منتشر نمی‌شود اما ترست گفت عموم مردم می‌توانند نسخه آزمایشی آنرا در کنوانسیون بازی‌های ویدیویی که با نام GeekGirlCon در اکتبر امسال در سیاتل برگزار می‌شود، ببینند.

این سازنده جوان بازی‌های ویدیویی ضمن توصیه به سایر افراد خلاق مانند خودش برای پیگیری علاقه‌هایشان اظهار داشت: «هرگز تسلیم شکست‌ها و ناملایمت‌ها نشوید و حتی اگر به نتایج مطلوب نرسیدید رویاهایتان را رها نکنید.»

News Editor
Author: News Editor