• چ. اکتبر 23rd, 2024
a row of Canadian flags outside Canada House in Trafalgar Square, London

اگر شما هم جز تازه‌واردان به کانادا هستید این مقاله رو از دست ندهید!

جابه‌جایی کشورها می‌تواند ترسناک باشد و اگر شما هم جز تازه‌واردان به کانادا هستید، احتمالاً می‌دانید که شروع از صفر چقدر سخت است. از جستجوی شغل و سازگاری با آب و هوا، تا یادگیری یک زبان جدید و پیدا کردن دوستان جدید، فهرست کاملی از چیزهایی وجود دارد که باید آنها را انجام دهید و این ممکن است برای هر کسی سخت باشد. دولت و همچنین برخی از سازمان‌های خصوصی در واقع مزایا و اعتبارات زیادی برای کسانی که مهاجرت به کانادا را انتخاب کرده‌اند دارند.

بنابراین، اگر به تازگی وارد شده‌اید، سعی کنید غرق نشوید! این جایی است که می‌توانید در صورت نیاز به کمک برای استقرار از آن کمک بگیرید.

  • خدمات اقامت

خدمات رایگان برای تازه واردان به کانادا

اگر به عنوان مقیم دائم وارد کشور شده‌اید، و جز تازه‌واردان به کانادا هستید باید بدانید دولت خدمات اقامت مفید زیادی دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. این سازمان‌ها گاهی نقش‌های متعددی را ایفا می‌کنند و می‌توانند افراد تازه وارد را در همه چیز از پیدا کردن مکان مناسب برای زندگی گرفته تا رویدادهای اجتماعی نزدیک شما راهنمایی کنند.

برای یافتن برنامه‌های در دسترس خود، به سادگی لیست خدمات اقامت رایگان را به صورت آنلاین اسکن کنید و یکی از مکان‌های نزدیک خود را بیابید که خدمات مورد نظر شما را ارائه می‌دهد – چه به دنبال شغل باشید و یا نیاز به ثبت نام فرزندان خود در مدرسه داشته باشید.

برخی از آژانس‌ها کاملاً خاص هستند (مثلاً برنامه‌های مختص زنان یا فقط برای جوانان)، بنابراین یکی را انتخاب کنید که به بهترین شکل نیازهای شما را برآورده می‌کند.

  • خدمات اشتغال

خدمات رایگان برای تازه واردان به کانادا

یکی از مهمترین مسائل برای بسیاری از تازه‌واردان به کانادا، یافتن شغل است.

خوشبختانه، آژانس‌های زیادی وجود دارد که برای کمک تازه‌واردان به کانادا برای یافتن شغل، تا زمانی که شما واجد شرایط کار در این کشور هستید، وجود دارد. استخدام Acces یکی از این نمونه‌هاست که در آن می‌توانید ثبت‌نام کنید، مشاوره بگیرید و کارگاه‌هایی درباره مصاحبه و ایجاد رزومه داشته‌باشید. این آژانس کاریابی در کنار ارائه نمایشگاه‌های کار و جلسات کارگاهی، با سازمان‌هایی که فعالانه استخدام می‌کنند نیز همکاری می‌کند.

جدای از آن، بسته به جایی که زندگی می‌کنید، می‌توانید سازمان‌های مشابه را جستجو کنید. احساس می‌کنید که هنوز آماده کار نیستید؟ برنامه کارآموزی فدرال برای تازه‌واردان به کانادا (Fin) می‌تواند به شما کمک کند تا تجربه کاری موقت و آموزش‌هایی کسب کنید که شما را برای ورود به نیروی کار کانادا آماده می‌کند.

همچنین می‌توانید شرکت کریر اِج(Career Edge) را امتحان کنید، که تازه‌واردان به کانادا را که واجد شرایط هستند برای دوره‌های کارآموزی با حقوق به کارفرمایان متصل می‌کند تا بتوانند در عین کسب تجربه ارزشمند کانادایی، درآمد کسب کنند. توجه داشته‌باشید که برای واجد شرایط بودن برای دوره‌های کارآموزی حرفه‌ای باید اقامت دائم یا مجوز کار آزاد داشته باشید.

  • کلاس‌های زبان

خدمات رایگان برای تازه واردان به کانادا

اگر در کانادا زندگی می‌کنید، مسلط بودن به زبان انگلیسی و یا فرانسوی بسیار مفید است، به خصوص اگر قصد دارید وارد بازار کار شوید. اگر به یکی از این دو زبان مسلط هستید و می‌خواهید دیگری را یاد بگیرید یا فقط می‌خواهید به طور کلی مهارت‌های زبانی موجود خود را تقویت کنید  کلاس‌های رایگان زیادی وجود دارد که می‌توانید شرکت کنید.

آموزش زبان برای تازه‌واردان به کانادا (Linc) یک منبع عالی برای کسانی است که می‌خواهند به این زبان‌ها مسلط شوند. برای ثبت نام، می‌توانید یک خودارزیابی آنلاین را تکمیل کنید یا در سازمانی که به تازه‌واردان به کانادا کمک می‌کند یک ارزیابی رسمی زبان دریافت کنید و سپس برای کلاس سطح مناسب ثبت‌نام کنید.

این دوره‌ها با بودجه دولتی برنامه‌های انعطاف‌پذیری دارند و می‌توانند به صورت تمام‌وقت یا پاره‌وقت، حضوری یا آنلاین انجام شوند، و برخی از مکان‌ها نیز خدمات مراقبت از کودک را در محل در کلاس‌های شما ارائه می‌دهند.

  • بیمه سلامت

خدمات رایگان برای تازه واردان به کانادا

تازه‌واردان به کانادا باید بدانند که مراقبت‌های بهداشتی در کانادا عمومی است، به این معنی که بودجه این سیستم از طریق دلارهای مالیاتی تامین می‌شود. بنابراین، هر شهروند یا مقیم دائم کانادا می‌تواند برای بیمه درمانی اقدام کند. از آنجایی که مراقبت‌های بهداشتی تحت صلاحیت استانی است، طرح بیمه شما به استان یا منطقه‌ای که برای اقامت در آن انتخاب می کنید بستگی دارد.

پوشش و خدمات می‌تواند بین مناطق مختلف متفاوت باشد، اما بیمه سلامت عمومی در سراسر کشور اکثر هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی را پوشش می‌دهد. علاوه بر این، خدمات فوریت‌های پزشکی تحت پوشش قرار می‌گیرند، حتی اگر کارت سلامت نداشته باشید.

برای دسترسی به خدمات در استان یا منطقه خود، که به صورت آنلاین رایگان است، نیاز به درخواست کارت سلامت دارید. با این حال، برخی از استان‌ها قبل از شروع بیمه عمومی سه ماه فرصت دارند، بنابراین آماده برنامه‌ریزی باشید.

  • بانک‌ها با برنامه‌‌هایی برای تازه‌واردان به کانادا

خدمات رایگان برای تازه واردان به کانادا

یکی از مسائلی که ممکن است باعث شود تازه‌واردان به کانادا هنگام مهاجرت به این کشور غافلگیر شوند این است که بانک‌های بزرگ در واقع برای افتتاح حساب روزانه از شما پول می‌گیرند. این کارمزد معمولاً خیلی زیاد نیست و در صورت داشتن آستانه مشخصی از پول نقد در حساب‌، از آن صرفنظر می‌شود.

با این حال، این جایی‌ست که تازه‌وارد بودن به نفع شما است. همه پنج بانک بزرگ در کانادا – RBC، TD، BMO، CIBC و Scotiabank – به نوعی تبلیغات برای تازه‌واردان به کانادا را ارائه می دهند. به عنوان مثال، چندین حساب پیشنهادی با معافیت از کارمزد برای یک دوره زمانی معین  معمولاً شش ماه تا یک سال. مزایای اضافی شامل تراکنش‌های بین المللی بدون کارمزد.

علاوه بر این، این حساب‌های جدید را می‌توان با وضعیت شما در کانادا، چه دانشجوی بین‌المللی باشید و چه مقیم دائم، تنظیم کرد. بسیاری از بانک‌ها نیز خدماتی را به چندین زبان ارائه می‌دهند تا تازه‌واردان به کانادا بتوانند هنگام باز کردن یک حساب بانکی کانادایی احساس اطمینان کنند.

از آنجایی که شما همچنین باید شروع به ساختن سابقه حساب بانکی کانادایی و امتیاز اعتباری خود کنید، این برنامه‌ها راهی عالی برای افتتاح اولین کارت اعتباری شما هستند.

  • تخفیف‌های فروشگاه

خدمات رایگان برای تازه واردان به کانادا

بسیار خوب، این مورد از نظر فنی رایگان نیست، اما فروشگاه‌هایی وجود دارند که بهتازه‌واردان به کانادا تخفیف می دهند. این شامل شرکت‌هایی مانند Uber و Hellofresh می‌شود که برای کاربرانی که  برای اولین‌بار به کانادا وارد شده‌اند، تخفیفاتی ارائه می‌دهند.

علاوه بر این، برندهایی مانند آدیداس و H&M برای کسانی که برای اولین‌بار در برنامه‌های اشتراک آنها عضویت می‌گیرند، تخفیف‌هایی دارند.

  • فعالیت‌های رایگان

خدمات رایگان برای تازه واردان به کانادا

در نهایت، چه چیزی بهتر از کاوش در کشور جدیدتان است؟

برای کمک به تازه‌واردان به کانادا برای کاوش بهتر در خانه جدیدشان، Canoo  اپلیکیشنی که توسط موسسه شهروندی کانادا پشتیبانی می شود  به افرادی که تازه وارد کانادا شده‌اند اجازه می‌دهد تا از بیش از ۱۴۰۰ مقصد در سراسر کشور به صورت رایگان بازدید کنند. این شامل پارک‌های ملی، مکان‌های تاریخی، مراکز علمی، موزه‌ها، گالری‌های هنری و غیره می‌شود.

طبق وب‌سایت این اپلیکیشن، اگر «بیش از ۱۸ سال داشته‌باشید و در پنج سال اول اقامت دائم خود باشید، یا کمتر از ۱۲ ماه پیش شهروندی کانادایی خود را دریافت کرده‌باشید، واجد شرایط خدمات Canoo هستید».

News Editor
Author: News Editor