• چ. اکتبر 23rd, 2024

این پنج عادت زندگی سالم، طول عمر شما را بیشتر می‌کند

اگر می‌خواهید فعالیت‌هایی انجام دهید که باعث افزایش طول عمرتان شود و در عین حال روحتان را هم سالم نگه دارید، این مطلب برای شماست.

سبک زندگی یا لایف استایل خوب و سالم امروز دغدغه بسیاری از افرادی شده که دوست دارند روح و جسم سالمی داشته باشند. در ادامه به پنچ عادت مفید اشاره کرده ایم که در داشتن سبک زندگی سالم و افزایش طول عمر به شما کمک خواهند کرد.

این پنج عادت زندگی سالم، طول عمر شما را بیشتر می‌کند

خبر خوب هم این است که این عادت‌ها آنقدر ساده هستند که ممکن است برخی از آنها را همین حالا هم انجام دهید. اما اگر هیچ یک از آنها را انجام نمی‌دهید بهتر از خودتان بپرسید: «من واقعا دارم با زندگی‌ام چه کار می‌کنم؟»

باغبانی کنید

سبز باشید: تحقیقات و مطالعات اخیر نشان می‌دهند افرادی که باغبانی می‌کنند استرس کمتری دارند و طول عمر بیشتری دارند. «دن بوتنر»، یکی از متخصصان حوزه سلامت و نویسنده کتاب The Blue Zones در این باره می‌گوید: «باغبانی باعث می‌شود که در طول روز مقدار کمی فعالیت بدنی داشته باشید و همین باعث می‌شود که بخواهید از جایتان بلند شوید و ساکن نمانید. باغبانی در نهایت به شما بهانه‌ای می‌دهد که بتوانید هر روز صبح با عشق از خواب بیدار شوید و در نهایت این فعالیت باعث افزایش طول عمرتان خواهد شد.»

کتاب بخوانید

«بکا لوی»، استاد اپیدمیولوژی و روانشناسی دانشکده بهداشت عمومی Yale در این باره گفت: «افراد مسن صرف نظر از جنسیت، وضعیت سلامت، ثروت یا تحصیلات همگی مطالعه می‌کنند و همین است که آنها را نجات داده است. ما می‌دانیم که کتاب خواندن شامل دو فرآیند شناختی است که می‌تواند باعث افزایش طول عمر شود. مرحله اول این فرآیند با ارتباط با محتوا و مرحله دوم با ارتقای همدلی، درک اجتماعی و هوش هیجانی اتفاق می‌افتد. پس کتاب‌های قدیمی قفسه‌های خود را بیرون بیاورید و همین حالا شروع به ورق زدن کنید.»

ساز زدن یا گوش دادن به موسیقی

به گفته‌ی متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز، اگر می‌خواهید مغزتان را در فرآیند پیری درگیر کنید، گوش دادن به موسیقی یا ساز زدن بهترین راه‌حل ممکن است. جالب است بدانید که تحقیقات اخیر حاکی از آن است که گوش دادن به موسیقی می‌تواند اضطراب، فشار خون و درد را کاهش دهد و همچنین کیفیت خواب، خلق و خو و هوشیاری ذهن و حافظه را بهبود ببخشدو علاوه بر آن باعث افزایش طول عمر شما شود. البته باید اضافه کنیم که طبق مطالعات دانشمندان اگر به طور منظم به کنسرت موسیقی بروید هم می‌توانید تا یک دهه به طول عمرتان اضافه کنید.

برقصید

همه‌ی ما می‌دانیم که رقصیدن عمدتا می‌تواند سلامت جسمی شما را بهبود ببخشد. با این حال، جالب است بدانید زمانی که شما می‌رقصید و قسمت‌های مختلف بدن خود را به طور هماهنگ حرکت می‌دهید، در واقع چندین قسمت مختلف مغز را فعال می‌کنید و همین کار باعث افزایش طول عمر و کاهش بروز بیماری‌هایی مانند زوال عقل می‌شود.

یوگا کنید

به گفته‌ی متخصصان مرکز Henry Ford Health، مطالعات دانشمندان حاکی از آن است که تمرین یوگا در کاهش ضربان قلب، استرس و ترشح مواد شیمیایی که حس خوبی را برای شما به ارمغان می‌آورند، نقش مثبتی دارد. یوگا هم در نهایت از جمله موارد متعددیست که می‌تواند سلامت شما را بهبود ببخشید و باعث افزایش طول عمرتان شود.

News Editor
Author: News Editor