• چ. اکتبر 23rd, 2024

بازار داغ اجاره به این زودی ها بهبود نمی یابد

بازار رقابتی اجاره تقریبا در سراسر کشور دیده می شود زیرا عوامل متعددی از جمله نرخ بالای بهره خریداران را از خرید خانه منصرف می کند و به اجاره سوق می دهد، تورم بالا نیز بودجه اجاره کنندگان را تحت فشار قرار می دهد و مردم را با کمبود واحدهای اجاره ای مواجه می کند. همچنین رشد جمعیت باعث افزایش تقاضای اجاره می شود.

 این شرایط باعث شده که اجاره‌کنندگان بیش از حد معمول از اجاره‌های سرسام‌آور احساس ناامیدی کنند. کارشناسان بر این باورند که بازار داغ اجاره به احتمال زیاد به این زودی ها از بین نمی رود.

داده‌هایی که توسط شرکت تحقیقاتی Urbanation.ca جمع‌آوری شده نشان می‌دهد که میانگین اجاره بها در کانادا بین جولای و آگوست 1.8 درصد و 9.6 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و ماه گذشته به رکورد 2117 دلار رسیده است. بین ماه می و آگوست، اجاره بها در کانادا 5.1 درصد یا به طور متوسط 103 دلار در ماه افزایش یافته است.

داده‌های Rentals.ca نشان می‌دهد که اجاره ماهانه املاک یک خوابه کلگری با قیمت متوسط ​​1728 دلار در ماه آگوست، 21.6 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. خانه های دو خوابه در مدت مشابه با 17.4 درصد افزایش به 2150 دلار رسیده اند.

اوضاع در ونکوور و تورنتو بسیار بدتر است و به گفته Rentals.ca، این شهرها بالاترین میزان اجاره در کشور را دارند. املاک یک خوابه در ونکوور در ماه آگوست به طور متوسط 2988 دلار بود که 13.1 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است، در حالی که واحدهای دو خوابه به 3879 دلار رسیده که تقریباً 10 درصد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

خانه‌های یک خوابه تورنتو در ماه آگوست به طور متوسط 2620 دلار بودند که تقریباً 11 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته اند، در حالی که خانه‌های دو خوابه با افزایش 7.1 درصدی در مدت مشابه به 3413 دلار رسیده اند.

شرکت وام مورگیج و مسکن کانادا پیش بینی کرده است که باید 3.5 میلیون خانه دیگر فراتر از آنچه برنامه ریزی شده ساخته شود تا بتوان خانه های مقرون به صرفه را در اختیار مردم قرار داد.

News Editor
Author: News Editor