• چ. اکتبر 23rd, 2024

بازگشت به کار پزشکی که به دلیل اظهاراتش در مورد فلسطین تعلیق شده بود

بیمارستانی در تورنتو که یکی از پزشکانش را به دلیل انتشار پست‌هایی به طرفداری از فلسطین، تعلیق کرده بود، اعلام کرد که این کار را برای امنیت او و بیمارستان انجام داده و در حال کار بر روی طرحی برای بازگشت او به کار است.

به گزارش سی بی سی، حدود دو هفته پیش، دکتر بن تامسون، متخصص نفرولوژی بیمارستان مکنزی ریچموند هیل اظهارنظرهایش را به حمایت از فلسطین در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد که این امر منجر به تهدید او و بیمارستان شد. در این راستا، او به مدت یک ماه تعلیق شد. در آن زمان، بیمارستان تعلیق او را به دلیل اظهاراتش تکذیب کرد.

بیمارستان مکنزی روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت: «این یک اقدام موقت بود که به ما امکان می‌داد تهدیدات امنیتی را به طور کامل ارزیابی و رسیدگی کنیم.»

این بیمارستان افزود که با تامسون، پلیس منطقه‌ یورک و کارشناسان امنیتی در ارتباط است تا مطمئن شود که او با امنیت کامل به محل کار بازمی گردد.

تامسون گفت: «آن پست بارها ریتوییت شد و به دنبال آن، تهدیداتی خشونت آمیز علیه من و همکارانم شکل گرفت. زمانی که اظهاراتم را در شبکه های اجتماعی پست می کردم، فکر نمی کردم چنین عواقبی به دنبال داشته باشد. این تهدیدها علیه من و بیمارستان مکنزی غیرقابل قبول است.»

آدرس منزل او نیز به همراه تهدیدها در فضای مجازی منتشر شد و او و خانواده‌اش مجبور شدند برای مدتی در جای دیگری زندگی کنند.

به گفته چندین پزشک این بیمارستان، تعلیق تامسون به دنبال شکایات برخی همکارانش صورت گرفت که از انتشار پست های او ناراحت شده بودند.

News Editor
Author: News Editor