• چ. اکتبر 23rd, 2024

برنامه انتاریو برای توزیع واکسن‌‌های کووید و آنفلوانزا در فصل پاییز؛ کرونا دوباره فعال شده است

همان‌طور که انتظار می‌رفت، انتاریو اعلام کرد در حال آماده‌شدن برای تزریق واکسن کووید-۱۹، آنفلوانزا و نخستین واکسن برای ویروس تنفسی بالقوه خطرناک موسوم به RSV است.

🔹 دکتر Kieran Moore، مدیر ارشد پزشکی استان در این باره گفت: «فعالیت COVID-19 با انواع جدید در حال افزایش است. همچنین شیوع بیماری‌های تنفسی فصلی دیگر هم تا پایان امسال پیش‌بینی می‌شود.»

🔹 تزریق واکسن آنفلوانزا از این ماه برای افراد آسیب‌پذیر و در معرض خطر آغاز می‌شود از جمله: بیماران و کارکنان بیمارستان‌ها و ساکنان و کارکنان خانه‌های سالمندان.

🔹 خانم Sylvia Jones وزیر بهداشت انتاریو می‌گوید برای سایر مردم که دستکم شش ماه از آخرین دریافت واکسن آنها گذشته باشد، از پایان اکتبر، واکسن‌های رایگان آنفلوانزا از طریق پزشکان خانواده، پرستاران و بسیاری از داروخانه‌ها در اختیار قرار خواهد گرفت.

🔹 واکسن جدید RSV معروف به Arexvy که اخیرا توسط Health Canada تأیید شده، برای افراد بالای ۶۰ سالی که در خانه‌های سالمندان هستند، در دسترس است.

🔹 اخیرا اعلام شد میزان پوشش واکسن‌های غیر از کووید در میان دانش‌آموزان مدارس تورنتو به شدت کاهش یافته است.

🔹 اداره بهداشت کانادا Health Canada این هفته استفاده از جدیدترین واکسن مدرنا را تایید کرد که گفته می‌شود جدیدترین سویه ویروس یعنی، XBB.1.5 را هدف قرار می‌دهد.

🔹 اخیرا اعلام شد نرخ مرگ و میر ناشی از کووید در کانادا در حال حاضر ۳۰ نفر در هفته است.

News Editor
Author: News Editor