• چ. اکتبر 23rd, 2024

بیش از ۶۰ درصد از والدین کانادایی نگران آینده مالی فرزندان خود هستند

NEW YORK, NY - OCTOBER 24: A woman exits a TD Bank, October 24, 2016 in the Brooklyn borough of New York City. TD Ameritrade announced on Monday that it would acquire Scottrade Financial Services for $4 billion. (Photo by Drew Angerer/Getty Images)

طی اطلاعات منتشر شده از بانک TD کانادا، بیشتر والدین کانادایی نگران آینده مالی فرزندان خود هستند و این نگرانی حاکی از تورم و شرایط نامناسب اقتصادی است.

یکی از نظرسنجی‌های اخیر بانک TD کانادا حاکی از آن است که نزدیک به ۶۰ درصد از والدین کانادایی نسبت به آینده مالی فرزندان خود نگران هستند. علت این امر هم در وهله اول به تاثیرات تورم در کانادا و بعد از آن به عدم اطمینان از شرایط اقتصادی حاکم بر کشور باز می‌گردد.

بر اساس این نظرسنجی که در روز چهارشنبه منتشر شد، اکثریت قریب به اتفاق والدین (۸۹ درصد) بر این باورند که اگر فرزندانشان قبل از سنین نوجوانی دانش مالی بهتری کسب کنند، احتمالا از لحاظ مالی آینده بهتری خواهند داشت. یافته‌های این نظرسنجی همچنین حاکی از آن است که ۶۶ درصد از والدین به آینده مالی فرزندان خود اطمینان زیادی ندارند. جالب است بدانید که ۶۰ درصد از این والدین هم اعتراف کردند که در دوران کودکی خود به دلیل عدم آموزش مالی در این زمینه اشتباهات زیادی مرتکب شده‌اند.

نقش والدین در افزایش سواد مالی فرزندان

«امیلی راس»، نایب رئیس بخش Everyday Advice Journey در بانک TD کانادا، در این باره گفت: «بررسی‌های ما نشان می‌دهند که ۷۰ درصد از والدین کانادایی برای حمایت از آینده مالی فرزندان خود آمادگی چندانی ندارند. ما می‌دانیم که پیدا کردن زمان مناسب برای شروع ممکن است کار سختی باشد و ما اینجاییم تا به والدین و فرزندانشان در این مسیر کمک کنیم.»

یافته‌های این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که والدین کانادایی بودجه‌بندی و پس‌انداز پول را دو اصل اساسی در مدیریت مالی کودکان امروزی می‌دانند. لازم به ذکر است که این افراد در بحث‌های مالی شخصی یا کودکان خود به نظر کوتاهی کرده‌اند و تنها ۲۹ درصد از آنها به صورت هفتگی در این باره با فرزندان خود صحبت می‌کنند.

راس در نهایت افزود: «هیچوقت برای شروع صحبت درباره مسائل مالی دیر نیست و والدین از سنین کودکی هم می‌توانند با قدم‌های ساده و کوچک در افزایش دانش مالی فرزندان خود سهیم باشند. ما به والدین پیشنهاد می‌کنیم که با فرزندان خود صریح و صادق باشند و به آنها کمک کنند تا نیازهای خود را از خواسته‌هایشان تمیز بدهند.»

News Editor
Author: News Editor