• چ. اکتبر 23rd, 2024

تاکید دوباره وزارت امور خارجه کانادا بر خروج سریع شهروندان کانادایی از لبنان

با تداوم جنگ اسرائیل و حماس، وزارت امور خارجه کانادا از شهروندان کانادایی خواست هرچه سریع‌تر لبنان را ترک کنند و منتظر خدمات دولتی نباشند.

وزارت امور خارجه کانادا با توجه به افزایش احتمال گسترش جنگ اسرائیل و حماس به سایر مناطق و کشورهای همسایه بر خروج هرچه سریعتر شهروندان کانادایی از لبنان تاکید کرد و به این دسته از کانادایی‌ها توصیه کرد منتظر خدمات دولتی نباشند.

به گزارش سی‌تی‌وی نیوز، وزارت امور خارجه کانادا در جدیدترین اطلاعیه خود بار دیگر از شهروندان کانادایی که همچنان در لبنان بسر می‌برند خواستار ترک هرچه سریعتر این کشور شد و تاکید کرد منتظر برقراری پروازهای فوق‌العاده دولتی به این کشور نمانند.

«ملانی جولی»، وزیر امور خارجه کانادا، هفته گذشته نیز به شهروندان کانادایی که در لبنان هستند گفت تا پروازها برقرار است از این کشور خارج شوند.

وی خطاب به مردم کانادایی تبار در لبنان اظهار داشت: «پیام من به شما این است: الان زمانی است که شما باید به خانه بیایید. پس هر چه زودتر لبنان را ترک کنید! من چندین روز است که این را می‌گویم و بار دیگر تاکید می‌کنم تا پروازها برقرار هستند از آنجا خارج شوید.»

آمادگی سفارت کانادا در لبنان برای کمک به شهروندان کانادایی

در همین حال، «استفانی مکلوم»، سفیر کانادا در لبنان، نیز گفت که سفارت کانادا برای ارائه هرگونه خدمات لازم  برای خروج بیش از ۱۷ هزار کانادایی که در لبنان هستند آمادگی دارد.

سفیر کانادا در لبنان در همین رابطه در یک برنامه تلویزیونی بدون ذکر برنامه‌های دولت فدرال اظهار داشت: «خروج شهروندان کانادایی از لبنان زمان‌بر است اما ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم و پاسخگوی نیازهای آن‌ها هستیم.»

کانادا در جولای ۲۰۰۶ و در بحبوحه جنگ حزب‌الله و اسرائیل، برای شهروندان کانادایی پروازهای تخلیه از لبنان را برقرار و ۱۴ هزار و ۳۷۰ نفر را با صرف ۹۴ میلیون دلار از لبنان تخلیه کرد.

وزارت امور خارجه کانادا اخیرا یک سرویس آنلاین رایگان نیز برای ثبت‌نام و ردیابی شهروندان کانادایی ایجاد کرده که تاکنون ۱۷ هزار و ۲۹۰ نفر در لبنان، ۵ هزار و ۷۶۳ نفر در اسرائیل و ۴۵۲ نفر در غزه و کرانه باختری در آن ثبت‌نام کرده‌اند.

News Editor
Author: News Editor