• چ. اکتبر 23rd, 2024

تغییر ساعت رسمی کانادا از چه زمانی آغاز می‌شود؟

۷۵ کشور از جمله کانادا برای استفاده از روشنایی روز ساعت رسمی خود را تغییر می‌دهند این تغییر ساعت در نیمه اول و نیمه دوم سال اتفاق می‌افتد

به نظر می‌رسد که همزمان با فرا رسیدن بهار، کانادایی‌ها هم باید خودشان را آماده کنند تا ساعت سراسری‌شان را یک ساعت جلو بکشند. چرا که تغییر ساعت رسمی در کانادا روز یکشنبه مورخ ۱۰ مارس ساعت ۲ بامداد به وقت محلی آغاز می‌شود. این تغییر تنها ۹ روز پیش از رسیدن اولین روز رسمی بهار که امسال مورخ ۱۹ مارس است انجام خواهد شد.

در نظر داشته باشید که تغییر ساعت رسمی در تابستان که به آن زمان تابستانی نیز می‌گویند قرار است در ۳ نوامبر امسال به پایان برسد. این بدان معناست که ساعت در این روز یک ساعت به عقب بر می‌گردد.

چه کسی تغییر ساعت رسمی در کانادا را تعیین می‌کند؟

تغییر ساعت تابستانی در بیشتر مناطق کانادا هر سال از دومین یکشنبه ماه مارس آغاز می‌شود.

تغییر ساعت رسمی کانادا از چه زمانی آغاز می‌شود؟

این شهرداری‌های مناطق مختلف هستند که مسئولیت پیروی از آن را بر عهده دارند. به همین ترتیب هم برخی از استان‌ها و مناطق ممکن است تغییر ساعت رسمی در کانادا را قبول نکنند. یوکان، بیشتر مناطق ساسکاپوان، بخش‌هایی از کبک، انتاریو و بریتیش کلمبیا از جمله منطقه‌هایی هستند که در تمام سال از زمان استاندارد استفاده می‌کنند.

علت اصلی تغییر ساعت رسمی در کانادا چیست؟

به گزارش نشنال جئوگرافیک، با اینکه مردم از ۱۰ مارس ممکن است دچار اختلال خواب شوند، تغییر ساعت رسمی برای به حداکثر رساندن نور خورشید در نیمکره شمالی تعریف شده است. به گفته‌ی چندین منبع آنلاین، ساکنان پورت آرتور اونتاریو اولین کسانی بودند که از اول ژوئیه ۱۹۰۸ ساعت محلی خود را یک ساعت تغییر دادند.

تغییر ساعت رسمی کانادا از چه زمانی آغاز می‌شود؟

با اینکه بسیاری از گزارشات حاکی از آنند که این منطقه اولین منطقه‌ای بود که این کار را امتحان کرد، بسیاری از سایت‌های تاریخی نیز اعلام کرده‌اند که آلمان اولین کشوری بود که از ۳۰ آوریل ۱۹۱۶ برای صرفه‌جویی در مصرف برق این کار را انجام داد و مدتی بعد هم بریتانیا به آن پیوست. البته در نظر داشته باشید که یکی از محققان دانشگاه کانادا وست هم می‌گوید که اعتبار این ایده متعلق به یک حشره‌شناس نیوزلندی است که برای اولین بار در سال ۱۸۹۵ تغییر ساعت رسمی را پیشنهاد کرد تا نور بیشتری را در طول روز برای مردم به ارمغان بیاورد.

اختلالات ناشی از تغییر ساعت برای شهروندان کانادا

به هر صورت، در نظر داشته باشید که تغییر ساعت رسمی در کانادا ممکن است برای بسیاری از افراد چالش‌برانگیز باشد. همچنین ممکن است برخی را دچار اختلال خواب کند. یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با چنین اختلالاتی این است که قبل از شروع تغییر ساعت رسمی از کیفیت و میزان استاندارد خوابتان اطمینان حاصل کنید. بزرگسالان معمولا به هفت تا نه ساعت خواب در شب احتیاج دارند. البته میزان خواب در افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد. اما داشتن خواب کافی در نهایت برای تمام افراد الزامی است. افرادی که اختلالات خواب زمینه‌ای دارند نیز بهتر است قبل از تغییر ساعت رسمی در کانادا به پزشک خانواده مراجعه کنند. حتی این افراد باید در صورت نیاز به متخصص خواب ارجاع داده شوند.

اختلالات خواب

توجه داشته باشید که حتی یک ساعت اختلال خواب هم می‌تواند بر نحوه عملکرد مغز، سیستم ایمنی، حافظه، خلق و خو و عملکرد کلی ما تاثیر بگذارد. کم خوابی در واقع خطرات مربوط به تصادفات رانندگی و حتی ریسک سکته مغزی و حملات قلبی را هم افزایش می‌دهد. به همین دلیل هم می‌توان گفت که کیفیت و بهینه‎‌سازی کیفیت خواب در این بازه بسیار حائز اهمیت است.

راهکارهایی برای مقابله با اختلال خواب ناشی از تغییر ساعت:

تغییر ساعت

  • از چرت زدن در طول روز خودداری کنید تا شب بیشتر خسته شوید. در نتیجه خواب بهتری داشته باشید.
  • از چند ساعت قبل از خواب از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید تا سنگین نشوید.
  • ورزش صبحگاهی را فراموش نکنید.
  • در فعالیت‌های آرامش‌بخش مانند مطالعه، مدیتیشن و حمام گرم شرکت کنید.
News Editor
Author: News Editor