• چ. اکتبر 23rd, 2024

درپی افزایش گرایش جوانان کانادایی به وایپ دولت فدرال با هدف شناسایی میزان مصرف این محصولات درصدد اجرای محدودیت در این زمینه بر آمدند.

داده‌های جدید اداره آمار کانادا در رابطه با میزان مصرف تنباکو و نیکوتین در کانادا CTNS نشان می‌دهد تقریبا نیمی از جوانان ۲۰ تا ۲۴ساله و حدود یک سوم جوانان ۱۵ تا ۱۹ساله کانادایی حداقل یک بار مصرف وایپ (سیگار الکترونیکی) را تجربه کرده‌اند.

به گزارش گلوبال‌نیوز، این اعداد تنها سه ماه پس از تصویب الزام فروشندگان و تولیدکنندگان وایپ به گزارش‌های سالانه منتشر شده است.

بنابر قوانین جدید فروش وایپ (سیگار الکترونیکی) در کانادا فروشندگان این محصول باید ارقام فروش خود را هر شش ماه یکبار به وزارت بهداشت دولت فدرال اعلام کنند که نخستین گزارش آن‌ها باید همزمان با پایان سال جاری ارسال شود. هدف اصلی این کار شناخت بیشتر کارشناسان از میزان فروش وایپ در کشور و به خصوص در بین جوانان و شناسایی مواد خاص است.

ممنوعیت وایپ طعم دار در کبک اجرایی می‌شود

دولت‌های استانی نیز در کنار دولت فدرال اقداماتی را در رابطه مصرف وایپ (سیگار الکترونیکی) انجام داده‌اند از جمله کبک قرار است محصولات وایپ طعم‌دار را ممنوع کند.

بر اساس مقررات کبک و علی رغم میل مصرف کنندگان وایپ، از ۳۱ اکتبر امسال تنها ویپ‌هایی که طعم تنباکو دارند یا بدون طعم هستند مجاز به فروش در کبک هستند.

استان‌های نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد، نیوبرانزویک، مناطق شمال غربی و نوناووت نیز از ماه سپتامبر مصرف سیگار الکترونیکی طعم دار را ممنوع کرده یا قرار است ممنوع کنند. در استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا و ساسکاچوان نیز محدودیت‌هایی در رابطه با الزام فروش وایپ به مغازه‌های مخصوص اعمال شده و این مغازهها نیز حق فروش این محصولات را به کودکان ندارند.

راب کانینگهام از انجمن سرطان کانادا، با بیان اینکه هنوز متخصصین از آسیب‌های بلندمدت این محصولات اطلاعات زیادی ندارند گفت که سیگار الکترونیکی بخصوص برای جوانان بسیار اعتیادآور و مضر هستند.

News Editor
Author: News Editor