• چ. اکتبر 23rd, 2024

تورنتو در تابستان امسال ۳ هشدار اوردوز صادر کرد

افزایش مصرف بیش از اندازه مواد مخدر و مرگ ناشی از آن، پزشکان تورنتو را نگران کرده و تاکنون در این رابطه سه بار هشدار صادر شده است.

تابستان امسال سازمان بهداشت عمومی تورنتو شاهد افزایش تماس‌های اورژانسی مرتبط با مواد مخدر بوده و تورنتو در پی این اتفاق سه هشدار صادر کرد که موجب نگرانی متخصصان پزشکی شده است.

به گزارش سی‌بی‌‌سی، آخرین هشدار در ۷ سپتامبر و پس از ثبت ۱۱ مورد اوردوز مشکوک در طول یک هفته که دو برابر میانگین هفتگی بود صادر شد.

این اتفاق نمونه‌ای کوچک از اتفاقی است که در سراسر استان تورنتو و حتی در کانادا در حال وقوع است و نشان می‌دهد مرگ و میر ناشی از اوردوز در مقایسه با قبل از کرونا روز به روز در حال افزایش است.

بحران مواد مخدر در تورنتو

بحران مواد مخدر در تورنتو

دکتر «شویتا پادی»، دستیار پزشکی شهرداری تورنتو با بیان اینکه تورنتو در یک بحران مسمومیت مواد مخدر قرار دارد افزود: «ما در کنار رسیدگی به بیماران، هشدارهای لازم را نیز صادر می‌کنیم اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم.»

در حالی که هشدارهای بهداشت عمومی تورنتو ممکن است حاکی از افزایش مرگ و میر ناشی از اوردوز در هفته‌های اخیر باشد، عرضه‌ی داروهای آلوده موضوع جدیدی نیست و تا زمانی که تمام سطوح دولت متعهد به تامین بودجه خدمات کاهش آسیب و تغییرات بلندمدت سیاستی نشوند بحران مواد مخدر روز به روز بدتر خواهد شد.

«نات کامینسکی»، رئیس شبکه مصرف کنندگان مواد مخدر انتاریو، یک انجمن استانی که با هدف شکل دادن به سیاست مواد افیونی تشکیل شده است در این رابطه گفت: «دولت‌ها باید به سرعت در رابطه با کاهش مرگ و میر ناشی از اوردوز اقدام کنند.»

وی افزود: «تا زمانی که بودجه و خدماتی برای مقابله با مصرف مواد مخدر مسموم نداشته باشیم، همچنان شاهد افزایش مرگ مردم خواهیم بود.»

بنابر داده‌های اولیه شهرداری تورنتو در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۵۰۸ نفر در اثر مسمویت با مواد افیونی فوت کرده‌اند.

News Editor
Author: News Editor