• چ. اکتبر 23rd, 2024

توصیه کمیته ایمن سازی به کانادایی ها برای دریافت یک تقویت کننده دیگر کویید19در فصل پاییز

کمیته ملی مشاوره ایمن سازی کانادا (NACI) امروز سه شنبه اعلام کرد کانادایی هایی که دست کم شش ماه از دریافت آخرین دوز یا ابتلای آنها به کووید-19 گذشته باشد، باید یک تقویت کننده دیگر از واکسن کووید-19 را در فصل پاییز دریافت کنند. در بیانیه NACI آمده است: «دوزهای تقویت‌کننده در پاییز، فرمول‌هایی خواهند بود که به‌روزرسانی می‌شوند تا سویه های اخیر SARS-CoV-2 را که توسط سیستم ایمنی بدن نابود نمی شوند، هدف قرار دهند».

انتظار می رود افرادی که با فرمولاسیون به روز شده واکسینه شده اند در مقایسه با واکسن های فعلی از پاسخ ایمنی بهتری در برابر این سویه ها بهره مند شوند. NACI اکیداً توصیه می‌کند که هر فرد پنج سال و بالاتر که هنوز واکسینه نشده اند باید با یک سری از دو دوز اولیه از واکسن mRNA ایمن شوند. همچنین این کمیته با انتشار یک “توصیه اختیاری” از والدین خواست که کودکان شش ماهه تا پنج ساله خود را که هنوز واکسینه نشده اند با سری اولیه دو دوز واکسن mRNA واکسینه کنند.

به گفته NACI، واکسن‌های mRNA حاوی Omicron دو ظرفیتی را می‌توان برای افرادی که اولین سری واکسیناسیون دو دوزی خود را دریافت می‌کنند، استفاده کرد. در بیانیه NACI آمده است که ایمن سازی در پاییز امسال “به ویژه برای کسانی که در معرض خطر ابتلا به عفونت COVID-19 یا بیماری شدید هستند مهم است.” این گروه‌های آسیب‌پذیر شامل افراد ۶۵ ساله و بالاتر، ساکنان خانه‌های مراقبت طولانی‌مدت یا سایر مکان‌های زندگی گروهی، افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، افرادی باردار، افرادی از جوامع اولیه، شامل متیس ها و اینوئیت ها، و افرادی که در مراکز ارائه خدمات اجتماعی ضروری کار می کنند می شود.‌

واکسن‌های mRNA موجود در کانادا توسط Pfizer-BioNTech و Moderna تولید می‌شوند. اگرچه واکسن‌های mRNA COVID-19 ترجیح داده می‌شوند، NACI می گوید که نوواکسووید Novavax باید به عنوان یک تقویت‌کننده برای بزرگسالان 18 سال و بالاتر که «مایل یا قادر به دریافت واکسن mRNA نیستند» ارائه شود.

News Editor
Author: News Editor