• چ. اکتبر 23rd, 2024

جان باختن کودک 7 ساله هنگام بازی با بادکنک های تولد

مادری از تنسی پس از اینکه دختر هفت ساله اش اوایل ماه جاری حین بازی با بادکنک های تولدش جان باخت، هشداری دلخراش برای سایر والدین صادر کرد.

الکساندرا هوپ کلی از کلینتون تنسی، در 24 سپتامبر تولد هفت سالگی خود را جشن گرفت. او برای این جشن، یک بادکنک 34 اینچی (بیش از 86 سانتی متری) رنگین کمانی مایلار شماره هفت و حدود 10 بادکنک لاتکس با تم روبلوکس خریده بود؛ روبلوکس Roblox یک پلت فرم بازی آنلاین محبوب کودکان است.

مادر الکساندرا، چانا گفت که تمام بادکنک ها با هلیوم پر شده بودند. یک هفته پس از جشن تولد در 1 اکتبر، چانا و الکساندرا تصمیم گرفتند بادکنک ها را بترکانند.

چانا گفت: «به عنوان مادر از خطر خفگی بادکنک های لاتکس آگاه بودم اما هرگز تصور نمی کردم که چنین خطری در مورد این بادکنک های بسیار بزرگ پر از هلیوم مایلار نیز وجود داشته باشد.»

چانا بدون اطلاع از خطرات این نوع بادکنک به اتاق خوابش رفت و برای مدت کوتاهی خوابید و وقتی از خواب بیدار شد، دخترش را دید که بیهوش کف اتاق نشیمن افتاده است. ابتدا فکر می کرد الکساندرا به خواب رفته اما بعد متوجه شد که بادکنک دور سر او پیچیده شده است.

مادر با 911 تماس گرفت و سی پی آر را شروع کرد. گرچه الکساندرا با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد اما زنده نماند.

علت دقیق مرگ الکساندرا هنوز مشخص نیست. اما به گفته چانا، او احتمالاً در نتیجه مسمومیت با هلیوم یا خفگی مرده است. چند ماه طول می کشد تا کالبد شکافی کامل انجام شود.

چانا در پست خود توضیح داد: «امیدوارم با به اشتراک گذاشتن این داستان بتوانم والدین را در مورد خطرات بادکنک های لاتکس و بادکنک های مایلار آگاه کنم.»

طبق گفته انجمن اطفال کانادا، بادکنک های لاتکس اصلی ترین آیتم غیرغذایی هستند که باعث مرگ و میر ناشی از خفگی در کودکان می شوند.

News Editor
Author: News Editor