• چ. اکتبر 23rd, 2024

خانواده ها و کارکنان غیر ضروری، سفارت کانادا در اسرائیل را ترک کردند

parliamnet flag pic

درپی تداوم جنگ حماس و اسرائیل در جبهه‌های مختلف، خانواده‌ها و کارکنان غیر ضروری سفارت کانادا در اسرائیل را ترک کردند

به گفته وزارت امور خارجه کانادا، اعضای خانواده دیپلمات‌ها و برخی از کارکنان غیر ضروری سفارت کانادا در اسرائیل، نمایندگی‌های کانادا را در تل‌آویو و رام‌الله‌، منطقه را ترک کردند.

این وزارتخانه با انتشار بیانیه‌ای با تاکید بر وضعیت بحرانی اسرائیل، نوار غزه و کرانه باختری در بحبوحه جنگ حماس و اسرائیل: «وزارت امور خارجه برای اطمینان از ایمنی و امنیت پرسنل نمایندگی‌های کانادا از جمله کارکنان محلی تمام توان خود را برای خروج آن‌ها از جنگ جاری به خرج می‌دهد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «در عین حال ما همچنان به نظارت دقیق بر ایمنی و امنیت پرسنل خود توجه داریم و به حمایت‌های لازم از همه پرسنل باقی مانده سفارت کانادا در اسرائیل نیز ادامه خواهیم داد.»

به گفته این وزارتخانه کارکنانی که حضورشان در سفارت کانادا در اسرائیل ضروری است همچنان برای ارائه خدمات کنسولی به بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ کانادایی ثبت شده در اسرائیل و ۴۵۵ کانادایی ثبت شده در کرانه باختری و غزه ادامه می‌دهند.

وزارت امور خارجه کانادا از زمان شروع جنگ حماس و اسرائیل در هفتم اکتبر تاکنون به بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ درخواست از کانادایی‌ها که به دنبال اطلاعات در مورد گزینه‌های خروج و وضعیت کلی امنیتی بودند، پاسخ داده و حتی برای قسمت‌های ضروری اقدام به جذب کارکنان خود از سایر سفارت‌های کانادا در سراسر جهان کرده است.

 

انتقال بیش از هزار کانادایی در پی جنگ حماس و اسرائیل از راه هوایی

تاکنون وزارت امور خارجه کانادا بیش از هزار کانادایی را در پی جنگ حماس و اسرائیل از طریق سفرهای هوایی از تل‌آویو و  ۳۱ نفر – از جمله کانادایی‌ها و برخی از اتباع خارجی – را از راه زمینی کرانه باختری خارج کرده است.

خانواده ها و کارکنان غیر ضروری، سفارت کانادا در اسرائیل را ترک کردند

«لیزا استادلباور» سفیر کانادا در اسرائیل، نیز در همین رابطه از تداوم عملیات خروج کانادایی‌ها از اسرائیل خبر داد و گفت: «اینجا نگرانی و تنش زیاد است و مردم خیلی مضطرب هستند.»

وی با بیان اینکه اکنون احساس امنیت بیشتری در مقابل حملات دارد اظهار داشت: «من به گنبد آهنین ایمان دارم، پناهگاه‌های ما خوب هستند. زیرساخت‌های اینجا در اسرائیل به گونه‌ای است که مردم خیلی از پناهگاه‌ها فاصله ندارند.»

سفیر کانادا در اسرائیل افزود: «سیستم هشدار خطر در تل‌آویو پیچیده و دقیق است و ما می‌دانیم  وقتی صدای آژیر بشنویم حدود ۹۰ ثانیه فرصت داریم تا به پناهگاه برسیم و همیشه آماده شنیدن این آژیر هستیم.»

News Editor
Author: News Editor