• چ. اکتبر 23rd, 2024

یک مادر فلسطینی که فرزندش دانش‌آموز مدرسه ای در شورای مدارس منطقه تورنتو (TDSB) است، ادعا می‌کند که از زمان آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس، تبعیض، آزار و اذیت و ارعاب افزایش یافته و کارکنان و دانش‌آموزان فلسطینی از صحبت کردن درباره این موضوع هراس دارند.

نصیر و گروهی از افراد، شورای مدارس را تحت فشار قرار داده تا آموزش بهتری در مورد تاریخ عمیق بین اسرائیل و فلسطین ارائه دهد.

او افزود، شورای مدارش منطقه تورنتو به صراحت و به درستی کشتار غیرنظامیان اسرائیلی در 7 اکتبر را محکوم کرد و به وضوح عاملان این حمله را نام برد. کاری که آنها انجام ندادند این بود که قاطعانه کشتار غیرنظامیان فلسطینی را محکوم نکرده و عاملان این حملات را نام نبردند. عدم توجه به مرگ فلسطینی‌ها، بسیاری از ما را به این فکر واداشت که شورای مدارس ظاهراً برای جان برخی از افراد ارزش بیشتری قائل است.

این گروه که از حمایت خانواده‌های یهودی نیز برخوردار است، خواسته‌هایی از شورای مدارس دارد که شامل اضافه کردن نژادپرستی ضد فلسطینی به سیاست برابری TDSB می‌باشد و علناً تأکید می‌کند که دانش‌آموزان و کارکنان نباید به دلیل حمایت از مردم فلسطین مجازات شوند و عذرخواهی کنند.

شورای مدارس منطقه تورنتو بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: «ما به استراتژی ضد نفرت، ضد نژادپرستی و سیاست حقوق بشر TDSB متعهد هستیم. ما تضمین می کنیم که از هرگونه اعمال ناشی از نفرت مانند یهودیستیزی یا اسلام‌هراسی در کلاس‌هایمان جلوگیری کنیم.»

نصیر گفت، ما به عنوان والدین کودکان فلسطینی، عمیقاً نگران سلامت روان، امنیت و آزادی بیان فرزندانمان هستیم، به ویژه در چنین مواقعی.

به گزارش سیتی نیوز، وزارت بهداشت غزه که توسط حماس اداره می شود، اعلام کرد بیش از 5700 فلسطینی از جمله حدود 2300 نوجوان در این جنگ کشته شده اند. به گفته دولت اسرائیل، این جنگ جان بیش از 1400 اسرائیلی را گرفته که اکثر آنها غیرنظامیانی بودند که در حمله اولیه حماس کشته شدند. حماس همچنین حدود 222 نفر را اسیر کرده و در غزه به گروگان گرفته است.

به گفته سازمان ملل، حدود 1.4 میلیون نفر از 2.3 میلیون ساکن غزه آواره شده اند و غذا، آب و دارو در این منطقه رو به پایان است.

News Editor
Author: News Editor