• چ. اکتبر 23rd, 2024

دریک و چندین کانادایی دیگر نامزد گرمی ۲۰۲۳ شدند

Allison Russell (Credit: Dana Trippe)

 پس از اعلام برگزارکنندگان مراسم گرمی امسا، دریک و چندین هنرمند دیگر کانادایی توانستند در بخش‌های مختلف نامزد گرمی ۲۰۲۳ شوند.

«دریک» در روز جمعه توانست در چهار رشته نامزد جایزه گرمی شود و به این ترتیب به تحریم طولانی مدت خود برای عدم حضور در مراسم‌های اهدای جوایز پایان داد و در حال حاضر او دوشادوش با «آلیسون راسل»، یکی از خوانندگان و مدعیان برتر کانادایی، به رقابت خواهد پرداخت.

دریک و چندین کانادایی دیگر نامزد گرمی ۲۰۲۳ شدند

این بازگشت به صحنه جوایز برای دریک، خواننده رپ تورنتویی، که نام اصلی‌اش اوبری گراهام است، باعث رابطه‌ی دوباره‌اش با آکادمی ضبط موسیقی‌اش و بازپس‌گیری نامش شد. تغییر ظاهری او نیز باعث شد تا آلبوم  ٢٠٢٢ او با نام «Her Loss» مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد و نامزد دریافت بهترین آلبوم رپ سال شود.

دریک و چندین کانادایی دیگر نامزد گرمی ۲۰۲۳ شدند

در همین حین، «راسل» خواننده و ترانه سرای اهل مونترال نیز در چهار رده، از جمله بهترین آلبوم آمریکانا برای آلبوم«The Returner» نامزد شده است.

چندین نوازنده دیگر نیز با ریشه‌ها و ملیت‌ کانادایی در حال رقابت برای جوایز متعددی در مراسم گرمی امسال هستند.

مهندس و میکسر «سربن غنا» در هفت رشته، از جمله بخش‌های رکورد محبوب و آلبوم سال برای همکاری با تیلور سویفت، اولیویا رودریگو و جان باتیست، نامزد گرمی شده است. این جادوگر پاپِ متولد رومانی و بزرگ شده در کانادا، برای کسب عنوان بهترین رکورد سال با خودش رقابت خواهد کرد و برای موزیک‎‌های «Anti-Hero» سوئیفت، «Vampire» رودریگو و « Worship» نامزد گرمی شده است. او همچنین در بخش بهترین آلبوم سال برای آلبوم « Midnights» سوئیفت و « Guts» رودریگو نامزد مراسم گرمی مسال شده است.

همکاری‌های دریک در سال گذشته نیز در کانون توجه قرار گرفته است.

همکاری او با 21 Savage در آهنگ «Rich Flex» در میان برگزیدگان سال برای اجرای رپ قرار داشته و آهنگ آنها با نام «Spin Bout U» به عنوان بهترین اجرای ملودیک رپ مورد تشویق قرار گرفته است. او چهار شانس خود در مراسم گرمی امسال را با نامزدی در رده بهترین آهنگ رپ، برای ترانه سرایی در آهنگ «Rich Flex» تکمیل کرد.

در بخش‌های مربوط به رقص نیز نام تعدادی دیگر از کانادایی‌های سرشناس در مراسم گرمی امسال می‌درخشد.

دریک و چندین کانادایی دیگر نامزد گرمی ۲۰۲۳ شدند

«جوئل زیمرمن»، معروف به تورنتو دی جی Deadmau5، نامزدی مشترکی را با تهیه کننده آمریکایی Kaskade برای پروژه مشترک خود با نام «Kx5»، در بخش بهترین آلبوم رقص یا الکترونیکی به دست آورده است.

«هنری والتر»، که به عنوان تهیه‌کننده «سیرکات» شناخته می‌شود، برای آهنگ « Higher Than Ever Before» در بخش بهترین ضبط برای موسیقی رقصی/الکترونیک نامزد گرمی شده است.

در بخش مسابقه بهترین آلبوم فولکلور نیز شاهد رقابت آهنگ «  Folkocracy» «روفوس وین رایت» با آهنگ « Joni Mitchell at Newport, » از «جونی میچل» خواهیم بود.

آهنگ  « Belinda Says» اولین نامزدی جایزه گرمی را برای «آلویز» به ارمغان آورد و این آهنگ رویایی گروه پاپ جزیره پرنس ادوارد در دسته اجرای موسیقی آلترنتیو نامزد شده است.

«یانیک نزت-سگوین»، رهبر ارکستر و پیانیست، که سه بار برنده جایزه گرمی شده است با به دست آوردن دو نامزدی دیگر شانس خود را برای برنده شدن در مراسم امسال افزایش داده است.

این نوازنده متولد مونترال برای کار رهبری خود بر روی سمفونی شماره  ۴ «فلورانس پرایس» و سمفونی فولک سیاهپوست «ویلیام داوسون» و همکاری با ارکستر اپرای متروپولیتن و گروه کر اپرای متروپولیتن، در بخش بهترین اجرای ارکستر در مراسم گرمی امسال به رقابت خواهد پرداخت.

دیگر نامزدهای گرمی برجسته کانادایی عبارتند از گروه متال ساکن ویکتوریا با نام Spiritbox که آهنگ «Jaded» آنها برای بهترین اجرای متال نامزد شده و گروه «Darcy James Argue’s Secret Society»، به رهبری این هنرمند متولد ونکوور، که برای بهترین آلبوم گروه جاز برای آلبوم «Dynamic Maximum» نامزد گرمی امسال شده‌اند.

«بن وندل»، بومی ونکوور، در میان نامزدهای آلبوم سازهای معاصر قرار دارد، در حالی که «هیلاریو دوران»، هنرمند جاز کوبایی-کانادایی، نیز در رده بهترین تنظیم، ساز یا کاپلا، نامزد مراسم گرمی امسال شده است.

دریک و چندین کانادایی دیگر نامزد گرمی ۲۰۲۳ شدند

«ویلیام شتنر»، بازیگر «پیشتازان فضا» با مجموعه‌ای از افراد مشهور آمریکایی در بخش بهترین کتاب صوتی رقابت می‌کند. او با خوانش‌های مریل استریپ، ریک روبین، برنی سندرز سناتور آمریکایی و میشل اوباما برای کتاب «Boldly Go: Reflections on Awe Of Awe And Wonder» رقابت خواهد کرد.

رایان گاسلینگ، اگرچه خود نامزد مراسم گرمی امسال نیست، اما باعث شد که ترانه سرایان آهنگ «I’m Just Ken» که توسط این بازیگر برجسته لندنی در فیلم پرفروش «باربی» اجرا شد، در رقابت برای بهترین آهنگ نوشته شده برای رسانه‌های تصویری قرار گیرد.

شصت و ششمین دوره جوایز گرمی در  ۴ فوریه از شبکه سی‌‌تی تی وی و سی بی اس پخش خواهد شد.

News Editor
Author: News Editor