• چ. اکتبر 23rd, 2024

دعوی حقوقی 15 میلیون دلاری علیه دانشگاه یورک، به اتهام چندین دهه حوادث یهودی ستیزانه در این دانشگاه

نام دانشگاه یورک، اتحادیه دانشجویان آن و فدراسیون دانشجویان یورک، در یک دعوی حقوقی 15 میلیون دلاری آورده شده و ادعا شده است که این دانشگاه طی دو دهه گذشته در رسیدگی به وقایع یهود‌ستیزانه موفق عمل نکرده است.

شرکت حقوقی Diamond and Diamond Lawyers که این اقدام قانونی را آغاز کرده، اعلام کرد که این شکایت شامل دانشجویان فعلی، فارغ‌التحصیلان اخیر و حاضرین در این دانشگاه از سال 1998 تا 2021 می باشد.

در بیانیه این شرکت حقوقی آمده است: «شاکیان ادعا می کنند که در محوطه دانشگاه احساس ناامنی داشتند، ساکت شده و مجبور به پنهان کردن هویت یهودی خود شده اند، مورد آزار و اذیت قرار گرفته و حتی تهدید به خشونت فیزیکی شده اند.»

این شرکت حقوقی بر این باور است که دانشگاه یورک و اتحادیه دانشجویان آن در رسیدگی کردن به حوادث یهودستیزانه، نقض سیاست های عدم تبعیض و آموزش ناکافی کارکنان برای رسیدگی به آزار و اذیت، سهل انگاری کرده اند.

دانشگاه یورک سه شنبه شب بیانیه ای در این باره صادر کرد و گفت: «ما به صراحت همه اشکال تبعیض و نفرت، از جمله یهودستیزی و اسلام هراسی را محکوم می کنیم. یورک متعهد به ایجاد محیطی فراگیر است که در آن اعضای جامعه بدون ترس از ارعاب یا آزار و اذیت احساس امنیت کنند.»

News Editor
Author: News Editor