• چ. اکتبر 23rd, 2024

راهنمای انعام دادن به کارکنان فعال در مشاغل خدماتی در کانادا

Man leaving tip on table at cafe

حداقل مبلغ انعام دادن در کانادا چقدر است؟ در صورت استفاده از خدمات بیرون‌بر نیاز به پرداخت انعام است؟ در صورت ناتوانی مالی چه باید کرد؟

معمولا در بین گفتگوهای روزانه و معمول، بحث‌ها و اختلاف نظرهای زیادی در مورد انعام دادن در کانادا به سرورها وجود دارد. هنگامی که پشت میز نشسته‌اید و فیش پرداختی در دست شماست، تعیین سریع مبلغ انعام، بدون بی‌ادبی یا خالی کردن کیف پول، می‌تواند تا حدی دلهره‌آور باشد. اما مطمئن باشید که در هر صورت باید مبلغی را به عنوان انعام بپردازید، اما با توجه به تورم و تمایل مردم به کاهش هزینه‌ها، آیا انعام دادن چیزی است که می‌توان در آن صرفه‌جویی کرد؟ یا باید از خود گذشتگی کرده و برای بقای سرورها به آنها انعام خوبی بدهیم؟ در این مطلب نکاتی را درباره انعام دادن در کانادا به شما یادآوری می‌کنیم.

حداقل میزان انعام پرداختی چقدر باید باشد؟

«لیدیا رمزی»، متخصص آداب معاشرت در این باره می‌گوید که بسیاری از افراد فکر می‌کنند که برای انعام دادن در کانادا حداقل مبلغ پرداختی باید ١٨٪ باشد اما با توجه به فشار اقتصادی، حداقل انعام قابل قبول می‌تواند ١۵% باشد. با صرف نظر از این رقم‌ها، شما باید بر اساس توان مالی و به میزانی که تمایل قلبی دارید انعام بدهید. تنها نکته مهم این است که حتما انعام دهید، چرا که سرورها کار سختی دارند و ما می‌دانیم که بسیاری از آنها تنها به واسطه همین انعام‌ها زندگی خود را می‌چرخانند.

هنگام دریافت خدمات خوب چقدر باید انعام بدهید؟

افزایش هزینه‌های زندگی بر همه ما، سرورها و مشتریان، به طور یکسان تأثیر می‌گذارد. با این حال، علیرغم شرایط اقتصادی که همه ما در آن قرار داریم، باید نوعی سقف یا نوعی محدودیت برای کاهش انتظارات وجود داشته باشد.

مشتریان به هنگام دریافت خدماتی که از هر لحاظ خوب است، می‌توانند مبلغ انعام خود را تا ٢٠% افزایش دهند، اما اگر قصد پرداخت مبلغ کمتری را داشتید، نباید احساس بدی داشته باشید. اگر سخاوتمندی بیشتری دارید، می‌توانید برای انعام دادن در کانادا مبلغ بیشتری را در نظر بگیرید، اما در صورت پایبندی به قانون ۱۵ درصد نیز نباید احساس خسیس بودن داشته باشید. در ضمن اگر زیاد به رستوران‌ها سر می‌زنید، باید مراقب هزینه‌های خود باشید.

آیا بیماری پاندمی در فرهنگ انعام دادن در کانادا تغییراتی ایجاد کرده است؟

کووید ١٩ روی این مسئله که کدام نیروی خدماتی باید انعام بیشتری دریافت کند، تأثیر گذاشته است. برای مثال، نیروهای تحویل‌دهنده و پیک‌ها خود و سلامتی خود را در معرض خطر قرار می‌دهند تا به ما خدمت کنند و باعث می‌شوند که خریدهایمان به دست ما برسد و خدمات مورد نظرمان را دریافت کنیم. به علاوه، تمام اقدامات محفاظتی برای حفظ سلامتی ما به خدمات پیش از همه‌گیری اضافه شده است: همچون ضدعفونی کردن، محافظت از سفارش در برابر آب و هوا، استفاده از ماسک و دستکش، شستن مکرر دست‌ها و غیره. بنابراین کسانی که چیزی را به شما تحویل داده یا خدماتی را به شما ارائه می‌دهند، از پس از دوران پاندمی بیش از پیش سزاوار انعام دادن هستند.

به پیک فروشگاه‌های مواد غذایی برای تحویل خریدها چقدر باید انعام داد؟

در صورت استفاده از گزینه تحویل مواد غذایی، فروشنده و مسئول تحویل مشمول دریافت انعام می‌شوند. در برخی موارد می‌توانید انعام دادن خود را تا سه روز پس از دریافت خدمات ارائه دهید. بسته به تعداد اقدامات احتیاطی اضافی مرتبط با کووید- ١٩ که انتظار دارید افراد آنها را انجام دهند، باید مبلغ انعام خود را تغییر دهید.

به پیک تحویل غذا چقدر باید انعام داد؟

انعام مناسب برای تحویل غذا کمتر از میانگین انعام دادن برای یک سرور یا نیروی خدمات در رستوران است. بسته به مبلغ صورت حساب، مبلغ معمول از ١٠ تا ٢۵ درصد متغیر است. اگر سرویس اختصاصی و ممتازی را دریافت می‌کنید، می‌توانید  ۵ درصد یا بیشتر را به مبلغ مورد نظر اضافه کنید. به طور کلی، حداقل پرداخت ثابت باید ۵ دلار باشد.

آیا برای اقلام بیرون بر نیز باید به مسئول پیشخوان انعام بدهید؟

در زمینه آداب انعام دادن در کانادا، باید گفت که به طور معمول نیازی به ارائه انعام به مسئول پیشخوان در زمینه ارائه خدمات بیرون بر وجود ندارد، زیرا هیچ خدمات اضافی به شما ارائه نمی‌شود، مگر در مواردی همچون اضافه کردن بشقاب، کارد و چنگال یا چاشنی اضافی به سفارشات شما. اما در شرایط اقتصادی پیچیده و چالش برانگیز فعلی می‌توانید در صورت تمایل یک انعام نسبتاً کم را برای این تراکنش‌ها در نظر بگیرید.

به اوبر چقدر باید انعام داد؟

انعام دادن در کانادا

در مقایسه با ارائه سرویس هنگام غذاخوردن در رستوران، انعام دادن در کانادا به خدمات اوبر باید کمتر از حد متوسط باشد. مقدار معمول از ١٠٪ شروع می‌شود و سپس برای بیشتر کردن آن می‌توانید مواردی نظیر حمل بار، انتخاب موسیقی و غیره را در نظر بگیرید. بسته به میزان سواری، افزایش ١۵ درصدی مناسب است. در اینجا نیز حداقل پرداخت ثابت باید ۵ دلار باشد.

شاید برخی فکر کنند که پرداخت ثابت ۵ دلار برای سفرهای کوتاه‌تر اوبر که کرایه ممکن است کمتر از ١٠ دلار باشد، بسیار زیاد است. در این صورت می‌توانید به سادگی ١٠ تا ١۵٪ از مبلغ کرایه را به عنوان رقم انعام انتخاب کنید و در شرایط اقتصادی فعلی مطمئن باشید که مشکلی پیش نخواهد آمد و یک فرد بی‌نزاکت تلقی نخواهید شد.

اگر توانایی پرداخت انعام را ندارید باید چه کار کنید؟

اگر توانایی انعام دادن را ندارید، می‌توانید قدردانی خود را با استفاده از راه‌حل‌های خلاقانه‌تر نشان دهید. با بیان جزئیات آنچه که برای آن سپاسگزار هستید، از ارائه دهنده خدمات تعریف کنید یا از فرزندانتان بخواهید برای روی در خانه شما یک علامت تشکر نقاشی کنند. همچنین می‌توانید یک ایمیل بفرستید، با کسب‌وکار مربوطه تماس بگیرید یا در رسانه‌های اجتماعی از خدمات کارمندان آن مجموعه تعریف کنید. این حرکات حتی ممکن است به افزایش دستمزد کارمند کمک کند.

در صورتی که از نظر مالی شرایط خوبی برای انعام دادن در کانادا ندارید، یک نظر و کامنت محبت آمیز، به خصوص با ذکر نام سرور، راه بسیار خوبی برای حمایت از کسب و کار و نیروی خدماتی مورد نظر است. این موضوع درباره رستوران‌ها نیز صدق می‌کند، اگر خدمات عالی دریافت می‌کنید اما نمی‌توانید بیش از ١۵٪  انعام بدهید، از سرور در برابر مدیر تعریف کنید یا نظر مهربانانه‌ای برای آنها کامنت کنید. یک اقدام کوچک هم می‌تواند تاثیرگذار باشد.

News Editor
Author: News Editor