• چ. اکتبر 23rd, 2024

رونمایی ضرابخانه کانادا از سکه هایی با تصویر شاه چارلز

Two new coins bearing official coinage portrait of King Charles III, on the left is the new 50 pence coin, and right is the new 5 pound commemorative coin, which will be among the first coins to bear the new king's head, during a press preview in London, Thursday, Sept. 29, 2022. The likeness of the king was created by British sculptor Martin Jennings, and approved by the king. (AP Photo/Alastair Grant)

ضرب سکه ‌های جدید کانادا با تصویر شاه چارلز سوم  آغاز شده و اولین سری آنها ماه آینده وارد بازار اقتصادی کانادا می‌شود.

به گزارش سی‌تی‌وی نیوز، بنابر اعلام ضرابخانه سلطنتی کانادا در وینیپگ قرار است امروز سه شنبه اولین نمونه‌های این سکه‌ها رونمایی شوند همچنین قرار است تمثالی از شاه چارلز سوم برای اولین بار روی سکه‌های یک لونی (یک دلاری) کانادا نقش ببندد.

ضرابخانه سلطنتی کانادا اعلام کرد که تعداد کمی از این سکه‌ها که در ۲۰۲۳ ضرب شده در اوایل دسامبر وارد بازار خواهد شد.

ترسیم‌گر تصاویر شاه چارلز سوم کیست؟

تصاور نقش بسته بر روی این سکه‌ها  اثری از استیون روزاتی هنرمند پرتره کانادایی است که پیش از این تصاویر دیگری را برای نقش بستن در سکه‌های کانادایی از جمله شش سکه نقره با تصویری از دروازه بان لیگ ملی هاکی و یک لونی یادبود صدمین سالگرد میپل لیفز تورنتو را ترسیم کرده است.

ضرب سکه‌هایی با تصویر شاه چارلز سوم در کانادا آغاز شد

بنابر اعلام وب سایت ضرابخانه سلطنتی کانادا برای ترسیم این تصویر از بیش از ۳۵۰ هنرمند و حکاک دعوت شده و پس از بررسی کارهای مختلف، این هنرمند انتخاب شده است. برای هنرمندانی که در فهرست نهایی قرار گرفته بودند، الزامات طراحی اجباری ارائه شد و کار آن‌ها بر اساس زیبایی شناسی، الزامات فنی و مناسب بودن تولید انبوه انتخاب شده است.

بخشی از این طرح نیم رخ سمت چپ صورت شاه چارلز سوم است که در مقابل پرتره ملکه فقید الیزابت دوم است. طرح برنده همچنین برای تایید به کاخ باکینگهام فرستاده شد.

به گفته ضرابخانه سلطنتی کانادا از سال ۱۹۹۰ از هنرمندان کانادایی برای طراحی تصاویر سلطنتی خود استفاده شده است تا استعدادهای آن‌ها دیده شود.

در اوایل سال جاری، دولت فدرال به ضرابخانه و بانک مرکزی کانادا دستور داد تا تصویر ملکه را با یکی از پادشاهان روی سکه‌ها و اسکناس ۲۰ دلاری جایگزین کنند. ضرابخانه قبلاً ضرب سکه ‌های کلکسیونی طلا و نقره خالص را با تصویر تاج‌گذاری پادشاه انجام داده است.

شاه چارلز سوم در سپتامبر ۲۰۲۲ و پس از مرگ مادر ۹۶ساله‌اش که ۷۰ سال سلطنت کرد، به سلطنت رسید.

او سلطنت خود را با تاجگذاری مجللی که با حضور رهبران جهان از جمله جاستین ترودو نخست وزیر کانادا برگزار شد، آغاز کرد.

News Editor
Author: News Editor