• چ. اکتبر 23rd, 2024

زمان انتظار طولانی خرید خودروهای الکتریکی در کانادا

در حالی که تحلیلگران صنعت می‌گویند برخی از برندهای خودرو مانند تسلا و Polestar با زمان کمی یا بدون زمان انتظار در دسترس هستند، سایر مدلهای خودروهای الکتریکی نیاز به صبر دارند.

زمان انتظار خرید خودروهای الکتریکی در شرق کانادا و در بریتیش کلمبیا، که استان‌هایی هستند که بیشترین تقاضا را دارند، هنوز طولانی است. مردم می‌گویند که شش ماه تا یک سال، در برخی موارد یک سال و نیم منتظر می‌مانند تا وسیله نقلیه خود را دریافت کنند.

خرید خودروهای الکتریکی هیوندای سخت است، خودروهای برقی کیا هم به سختی پیدا می‌شوند. موجودی مدل‌های الکتریکی فورد موستانگ بهبود یافته است و پیکاپ‌ها نیز تاخیرهای طولانی در تحویل دارند.

یکی از دشوارترین خودروهای الکتریکی در حال حاضر، تویوتا پلاگین هیبریدی است. زک اسپنسر از کانال یوتیوب Motormouth می‌گوید: «هر چیزی که تویوتا می‌سازد طرفدار فراوانی دارد، چرا که آنها در ساخت خودروهای کم مصرف پیشرو هستند.» با این حال، در ایالات متحده، داستان بسیار متفاوت است.

تحلیلگران شرکت Cox Automotive می‌گویند که در مقایسه با یک سال قبل، عرضه محصولات جدید خودروهای الکتریکی بیش از دو برابر شده است. مدل‌های الکتریکی مانند هیوندای، سوبارو، تویوتا و نمایندگی‌های فولکس‌واگن به اندازه فروش ۸۰ تا ۱۰۰ روز موجودی در نمایندگی‌های خود دارند.

سام فیورانی، معاون پیش‌بینی خودروی جهانی در AutoForecast Solutions مستقر در ایالات متحده، می‌گوید بسیاری از تولیدکنندگان سطوح موجودی را برای ایالات متحده بالا برده‌اند چرا که پیش‌بینی می‌کنند تقاضای برای آنها بالا رود.»

فیورانی می‌گوید: «ما هنوز منتظر خریداران اولیه هستیم، اما هنوز سر و کله خریداران بازار پیدا نشده است و ده‌ها هزار وسیله نقلیه بدون خریدار مانده‌اند.»

کارشناسان این تفاوت موجودی خودروهای الکتریکی بین کانادا و ایالات متحده را به رفتار مصرف کننده در این دو کشور نسبت می‌دهند.
به نظر می‌رسد که خریداران کانادایی کمی سبزتر از ایالات متحده هستند، جایی که آمریکایی‌ها شیفته موتورهای احتراق داخلی هستند و به نظر می‌رسد خریدار کانادایی نسبت به مزایای داشتن یک وسیله نقلیه الکتریکی کمی بازتر است.

News Editor
Author: News Editor