• چ. اکتبر 23rd, 2024

زمان تعویض لاستیکهای ماشین با لاستیکهای زمستانی در کانادا

در حالی که هوای زمستانی هنوز بسیاری از مناطق کانادا را فرا نگرفته است، رانندگان در یک استان در حال حاضر ملزم به داشتن لاستیک زمستانی بر روی وسایل نقلیه خود هستند.

در بریتیش‌کلمبیا استفاده از لاستیک یا زنجیر چرخ زمستانی در اکثر مسیرهای این استان، بسته به اینکه از گردنه‌های کوهستانی یا مناطق پر بارش برف رانندگی میکنید یا نه از اول اکتبر (October) تا 31 مارچ (March) یا 30 ایپریل (April) برای رانندگان اجباری است. رانندگانی که این قانون را رعایت نمیکنند، ممکن است با جریمه 121 دلاری روبرو شوند.

در کبک استفاده از لاستیک‌های زمستانی برای همه وسایل نقلیه از اول دسامبر تا پانزدهم مارچ اجباری است رانندگان در صورت عدم رعایت قوانین ممکن است با جریمه ۲۰۰ دلاری روبرو شوند.

در حالی که استفاده از لاستیک‌های زمستانی در هیچ استان دیگری طبق قانون اجباری نیست اما همچنان توصیه می‌شود.

در آنتاریو به رانندگان توصیه می‌شود که وسایل نقلیه خود را بین یک اکتبر تا ۳۰ اپریل مجهز به لاستیک زمستانی کنند.

طبق وبسایت Michelin، لاستیک‌های زمستانی با حداقل عمق آج ۳.۲ میلیمتر، در آلبرتا کانادا توصیه می‌شود که ممکن است دمای هوا در آنجا تا منفی ۴۰ درجه سانتیگراد کاهش یابد.

در منیتوبا استفاده از لاستیک‌های یخ شکن در جاده‌ها از یک اکتبر تا ۳۰ اپریل و در نیو برانس ویک از پانزدهم اکتبر تا ۱ می و در نیوفند لاند و لابراتور بین ۱ نوامبر تا ۳۱ می مجاز است.

در نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد رانندگان باید بین یک اکتبر تا ۳۱ می لاستیک‌های زمستانی داشته باشند.

هیچ قانونی برای ساسکاچوان مناطق شمال غربی یا منطقه یوکان وجود ندارد این استان‌ها برف زیادی می‌بارد بنابراین استفاده از لاستیک‌های زمستانی نیز به شدت توصیه می‌شود.

به گفته شبکه هواشناسی لاستیک‌های زمستانی باید زمانی که دمای هوا به زیر ۷ درجه برسد روی وسایل نقلیه شما باشد.

می‌توانید لاستیک‌های زمستانی را در مراکز مختلف خودرو در سراسر کشور مانند Costco و Canadian Tire خریداری و نصب کنید.

News Editor
Author: News Editor