• چ. اکتبر 23rd, 2024

«رویی کاور»، شاعر کانادایی – هندی در حمایت از مردم غزه دعوت کاخ سفید برای جشن دیوالی را رد کرد و آمریکا را تامین کننده سلاح‌ اسرائیل خواند.

روپی کاور، شاعر کانادایی در حمایت غزه و شهروندانش و مخالف با سیاست‌های دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، دعوت کاخ سفید را رد کرد.

به گزارش سی‌تی‌وی نیوز، این شاعر کانادایی با انتشار پست در اینستاگرامی با اشاره به دعوت کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا، از او برای شرکت در جشن دیوالی از رد کردن دعوت کاخ سفید خبر داد و نوشت: «من در این جشن شرکت نخواهم کرد، زیرا دولت ایالات متحده تامین کننده بودجه بمباران غزه توسط اسرائیل است. من نمی‌توانم دعوت جایی (کسی) که از کشتار جمعی عده‌ای غیرنظامی حمایت می‌کند را بپذیرم.»

افزایش کشته‌های غزه به ۱۰ هزار نفر

شاعر کانادایی دعوت کاخ سفید را رد کرد

بنابر اعلام وزارت بهداشت غزه تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر فلسطینی در حملات نظامی اسرائیل به غزه کشته شده‌اند.

این جنگ پس از آن آغاز شد که گروه شبه نظامی فلسطینی حماس، ماه گذشته به اسرائیل حمله کرد و بیش از هزار و ۴۰۰ اسرائیلی را به کشتن داد.

اصرار نتانیاهو بر ادامه کشتار در غزه

طی روزها و هفته‌های اخیر ملل مختلف بارها و بارها با تظاهرات و رهبران جهان با گفتگو و صدور بیانیه از بنیامین نتانیاهو، رئیس جمهور اسرائیل خواستار توقف جنگ و کشتار در غزه شده‌اند اما وی نه تنها نسبت به این درخواست‌ها واکنش مثبتی نشان نداده، بلکه بر ادامه حملات خود تا آزادی کامل گروگان‌های اسرائیلی توسط حماس تاکید داشته است. در حال حاضر حدود ۲۴۰ اسرائیلی در دست حماس گروگان هستند.

گذرگاه رفح در مرز مصر نیز علی رغم رایزنی‌های بین‌المللی برای بازگشایی، همچنان بسته است و امکان تردد حتی برای اتباع خارجی از جمله کانادایی‌ها از آن ممکن نیست.

News Editor
Author: News Editor