• چ. اکتبر 23rd, 2024

ضرابخانه سلطنتی کانادا سکه ١۵ دلاری جدید خود را معرفی کرد

به گزارش ضرابخانه سلطنتی کانادا، این سازمان از ضرب یک سکه جدید ١۵ دلاری از نقره خالص همراه با تصویر یک اژدهای عظیم خبر داد.

ضرابخانه سلطنتی کانادا یک سکه ١۵ دلاری را معرفی کرده است که از ٩٩.٩٩٪ نقره خالص تشکیل شده و دارای تصویر یک اژدهای خوش شانسی است.

این سکه ایجاد شده از نقره خالص یک اونسی، که تصویرش نشان دهنده سال قمری اژدها است، سومین سکه نقره‌ ای کانادا است که به عنوان بخشی از سری سکه‌های سال قمری ضرب خواهد شد. اولین سکه مرتبط با سال قمری، در سال  ٢٠٢٢ و با طرح ببر ایجاد شده بود.

در تلاش برای جشن گرفتن سال اژدها، برای طراحی این سکه ١۵ دلاری نقره‌ای، از هنر عامیانه چینی الهام گرفته شده است که این رسومات از طریق اژدها و جزئیات پیچیده آن در پشت سکه به تصویر کشیده شده است. اژدهای عجیب و غریب روی سکه توسط Jai Paek طراحی شده است.

ضرابخانه سلطنتی کانادا در وب سایت خود نوشته است که اژدها که به عنوان رهبر طبیعی زودیاک چینی در نظر گرفته می‌شود، «نماد قدرت و ثروت است». این مفاهیم به دلیل توانایی خود در ایجاد اتفاقات زمانی که انرژی را متمرکز می‌کند شناخته می‌شوند و در سالی که به عنصر چوب مرتبط است، پتانسیل ایده‌های پیشگامانه‌ای وجود دارد که پیشرفت و شکوفایی را به ارمغان می‌آورد.»

ضرابخانه سلطنتی کانادا سکه ١۵ دلاری جدید خود را معرفی کرد

در این سمت سکه، کلمه «کانادا»، سال «٢٠٢۴» و ارزش سکه « ١۵دلار» نوشته شده است. ضرب این سکه ١۵ دلاری به صورت محدود و به تعداد  ٣٠ هزار عدد خواهد بود.

در مورد پشت سکه نیز، همانطور که کلکسیونرها و علاقه مندان به سکه می‌توانند تصور کنند، چیزی جز تمثال ملکه الیزابت دوم فقید، طراحی شده توسط سوزانا بلانت، با الگوی حلزونی تکراری در بک گراند وجود نخواهد داشت. علاوه بر این، جلوی آن دارای یک علامت ویژه است که شامل چهار مروارید به معنای چهار تمثیل موجود بر روی سکه‌های کانادایی و تاریخ دوگانه سلطنت او می‌شود.

سکه جدید کانادایی ٣١.٣٩ گرم وزن و  ٣٨ میلی متر قطر دارد. در حالی که ارزش اسمی آن  ١۵ دلار است، برای دستیابی به این سکه ضرب شده در نسخه محدود باید کمی بیشتر از آن هزینه کنید. کسانی که علاقه‌مند به خرید سکه جدید از وب سایت ضرابخانه سلطنتی کانادا هستند، می‌توانند با قیمت ١٠٨.٨٨ دلار آن را تهیه کنند.

ضرابخانه سلطنتی کانادا سکه ١۵ دلاری جدید خود را معرفی کرد

هر سکه ١۵ دلاری در یک جعبه زیبا با ظاهر قرمز خیره کننده بسته بندی شده است، که رسم سال نو چینی را برای هدیه دادن «پول خوش شانسی» به عزیزانتان در یک پاکت قرمز تداعی می‌کند.

News Editor
Author: News Editor