• چ. اکتبر 23rd, 2024

فشار مالی خواب را از چشمان کانادایی ها ربوده است

بخش قابل توجهی از کانادایی‌ها در پی فشار مالی، مسائلی مانند اضطراب، افسردگی و سایر چالش‌های سلامت روان را تجربه می‌کنند.

همزمان با افزایش هزینه‌های زندگی در کشور کانادا، یک گزارش جدید حاکی از آن است که برای ششمین سال متوالی، پول منشا اصلی استرس و کاهش سلامت روان کانادایی‌ها، به ویژه جوانان این کشور است.

بر اساس یکی از نظرسنجی‌های اخیر، تقریبا نیمی از جوانان کانادایی (۴۹ درصد) بین ۱۸ تا ۳۴ سال در مواجهه با مسائل مالی بیشترین میزان استرس را متحمل می‌شوند. این در حالی است که ۴۶ درصد از همین افراد با مسائل بهداشت روانی هم دست و پنجه نرم می‌کنند. از سوی دیگر، کانادایی‌های ۶۵ ساله و بالاتر در مقایسه با سایر گروه‌های سنی با میانگین ۲۸ درصد، نسبت به این مسئله استرس کمتری را تجربه می‌کنند.

با این حال، یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد که مسائل مالی صرفا به جوانان کانادایی محدود نمی‌شود. در واقع، از ۲ هزار نفری که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند، ۴۹ درصد گزارش دادند که فشار مالی در سال ۲۰۲۳ خواب را از آنها دریغ کرده و در سلامت روان آنها تاثیرات منفی گذاشته است. گفتنی است که این آمار به نسبت سال ۲۰۲۲، ۲درصد افزایش یافته است.

تاثیرات فشار مالی بر سلامت روان

این نظرسنجی در نهایت از تاثیر گسترده چالش‌های مالی بر کیفیت کلی زندگی کانادایی‌ها خبر می‌دهد. جالب است بدانید که بخش قابل توجهی از کانادایی‌ها (۳۶ درصد) در پی فشار مالی مسائلی مانند اضطراب، افسردگی و سایر چالش‌های سلامت روان را تجربه می‌کنند.

شوربختانه، تقریبا نیمی از کانادایی‌ها (۴۸ درصد) اعلام کرده‌اند که به دلیل اضطراب ناشی از مسائل مالی خواب درستی ندارند که نشان‌دهنده‌ی افزایش ۵درصدی اختلالات خواب به نسبت سال ۲۰۲۲ است.

«تاشیا باتستون»، رئیس و مدیرعامل موسسه مالی FP Canada در این باره گفت: «کانادایی‌ها همچنان نگران مسائل مالی خود هستند و این نه تنها بر رفاه مالی آنها تاثیر می‌گذارد، بلکه سلامت روانشان را هم تحت شعاع قرار می‌دهد.»

همکاری با متخصصان امور مالی

فشار مالی در کانادا

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۴۸ درصد از کانادایی‌ها نسبت به سال گذشته درآمد قابل تصرف کمتری داشتند. علاوه بر این، ۳۵ درصد از این افراد اعلام کردند که قصد دارند برای دوران بازنشستگی خود پول پس‌انداز کنند و ۳۲ درصد هم با خرید عمده به این کار می‌پردازند. این مسئله در کانادایی‌های ۱۸ تا ۳۴ ساله نقش پررنگ‌تری داشت. یافته‌های این پروژه از همکاری کانادایی‌ها با متخصصان مالی نیز خبر می‌داد و نشان داد افرادی که با متخصصین مالی مشورت نمی‌کردند به نسبت دیگران استرس بیشتری را تجربه می‌کردند.

به همین ترتیب، ۳۸ درصد از افرادی که با متخصصان مالی همکاری می‌کردند اعلام کردند که به دلیل مسائل مالی دچار اختلال در خواب شده‌اند و ۴۹ درصد از افرادی که حمایت تخصصی نداشتند، استرس بیشتری را تجربه می‌کردند.

AMG News
Author: AMG News