• چ. اکتبر 23rd, 2024

فنجان‌های یکبار مصرف قهوه در یکی از شهرهای ایرلند ممنوع شد

ممنوعیت استفاده از ظروف یکبار مصرف در جهان رو به روز درحال گسترش است و به تازگی ایرلند استفاده از فنجان‌های یکبار مصرف قهوه را ممنوع کرد.

برای نخستین بار در یکی از شهرهای توریستی ایرلند بنام کیلارنی استفاده از فنجان‌های یکبار مصرف قهوه ممنوع شد.

به گزارش گاردین، بر همین اساس چنانچه شما بخواهید به این شهر سفر کنید برای نوشیدن قهوه در یک کافه یا هتل باید فنجان‌تان را با خودتان ببرید یا در یک فنجان قابل استفاده مجدد بنوشید.

علت این تصمیم در یکی از شهرهای توریستی ایرلند چه بود؟

کیلارنی یکی از شهرهای توریستی ایرلند است و تورریست‌های آن اغلب به نوشیدن قهوه علاقه دارند. بر همین اساس پیش از این هر کس به این شهر می‌رفت فنجان‌های یکبار مصرف قهوه همه جا دیده می‌شدند، از داخل سطل‌های زباله گرفته تا سطح خیابان‌ها، پارک‌های ملی، جاده‌ها و… بطوری که هفته‌ای ۲۳ هزار (سالانه یک میلیون) فنجان یکبار مصرف قهوه در آن جمع‌آوری می‌شد.

همین موضوع مقامات شهری کیلارنی را بر آن داشت تا در این رابطه تصمیمی جدی بگیرند.

مایکل گلیسون، رئیس گروه Killarney Looking Good، مجری کارهای نوآورانه کیلارنی در این رابطه گفت: فنجان‌های یکبار مصرف قهوه طاعون کیلارنی و حومه آن بودند و ممنوعیت استفاده از آن یک ابتکار فوق‌العاده و ضروری بود.

وی با بیان اینکه سایر شهرهای مجاور کیلارنی و شهرهای توریستی ایرلند درصدد انجام کاری مشابه هستند، اظهار امیدواری کرد که این قانون در کل ایرلند گسترش یابد.

اما تصمیم‌گیری در رابطه با حذف فنجان‌های یکبار مصرف قهوه ساده نبود و یک فرآیند طولانی را در طی جلسات فردی، مذاکرات گروهی، تحقیقاتی و… را پشت سر گذاشته است.

با این وجود این طرح نه تنها در رابطه با حفظ محیط زیست، بلکه صرفه‌جویی اقتصادی برای صاحبان کافه در کیلارنی تاثیر دارد چرا که در حال حاضر فنجان‌های یکبار مصرف قهوه برای صاحبان کافه‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ سنت هزینه دارند.

شاید به نظر بیاید انجام این تصمیم کار ساده‌ای است، اما خوب است بدانید تاکنون فقط تعداد انگشت شماری از شهرهای جهان مانند فرایبورگ آلمان موفق به انجام این کار شده‌اند.

News Editor
Author: News Editor