• چ. اکتبر 23rd, 2024

قدرت گرفتن حزب محافظه‌کار در کانادا و کبک

Conservative Party of Canada leadership hopeful Pierre Poilievre takes part in a debate at the Canada Strong and Free Networking Conference in Ottawa, Ontario, Canada May 5, 2022. REUTERS/Blair Gable

برخلاف تصور عموم در رابطه با بی‌توجهی و نادیده گرفتن حزب محافظه‌کار در کانادا، به دلیل رفتار نامناسب با مردم کبک، این حزب توانست مجددا در بین رای‌دهندگان کبکی قدرت خود را به دست آورد.

محافظه‌کاران به طور سنتی با رای‌دهندگان کبکی خوب عمل نکرده‌اند، اما نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اکنون این حزب در بین رای‌دهندگان کبکی دوباره قدرت گرفته است.

به گزارش سی‌تی‌وی نیوز، این نظرسنجی که توسط پالاس دیتا انجام شده نشان می‌دهد حزب محافظه‌کار در کانادا ۲۵ درصد رای آورده است و درست پس از لیبرال‌ها با ۲۸ درصد آرا قرار دارد.

ماه پیش نیز نظرسنجی مشابهی که توسط لگر انجام شده بود حزب محافظه‌کار در کانادا باز هم ۲۵ درصد آرا را به خود اختصاص داده بودند. در کبک حزب بلوک با ۲۹ امتیاز از این دو حزب بالاتر است اما در انتاریو محافظه‌کاران ۳۸ درصد و لیبرال‌ها ۳۶ درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.

«فیلیپ جی فورنیر»، تحلیلگر نظرسنجی و بنیانگذار سایت 338Canada.com  که نظرسنجی پالاس دیتا را سفارش داده است در این رابطه گفت: «ما در شش هفته گذشته چهار نظرسنجی انجام دادیم که در آن‌ها حزب محافظه‌کار در کانادا و کبک بالای ۲۰ درصد رای داشتند بنابراین به نظر می‌رسد که این رقم چیزی فراتر از نوسان باشد و صعودی است.»

«پی یر پویلیور»، رهبر حزب محافظه‌کار در کانادا، کنگره حزب خود را در سپتامبر در شهر کبک برگزار خواهد کرد، که به اعتقاد فورنیر این کار بی‌دلیل نیست.

با وجود اینکه حزب محافظه کار در حال افزایش است، اما به گفته یک تحلیلگر کبکی اولین حزب مورد توجه مردم در کبک بلوک کبکوا است که الان ۳۲ کرسی در مجلس عوام دارد.

فورنیر افزود: « وقتی به کرسی‌های مجلس کبک و حومه کبک نگاه می‌کنیم، بیشتر کرسی از حزب بلوک کبکوا هستند. البته، اگر محافظه‌کاران به افزایش در کبک ادامه دهند، در نهایت به لیبرال‌ها نیز آسیب می‌زند، اما در حال حاضر، این ایو فرانسوا بلانشه است که اگر بخواهد می‌تواند جهش محافظه‌کاران را متوقف کند.»

حزب محافظه‌کار در کانادا با ۹ امتیاز در سطح ملی پیشتاز هستند

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که با نگاهی وسیع‌تر و ملی  در می‎‌یابیم، محافظه‌کاران با ۳۹ درصد آرا نسبت به حزب حاکم لیبرال با ۳۰ درصد آرا در شطح ملی نیز اکنون پیشتاز هستند.

News Editor
Author: News Editor