• چ. اکتبر 23rd, 2024

به زودی مجسمه یکی از اعضای خانواده سلطنتی قرار است محوطه کوئینز پارک را زیبا کند. به گفته دولت، انتظار می رود مجسمه ملکه الیزابت تا پاییز امسال در محوطه مجلس انتاریو قرار داده شود.

این مجسمه که به عنوان یک پروژه با حمایت خصوصی در نظر گرفته شده بود، قرار بود سال 2017 به مناسبت جشن یاقوت کبود ملکه و یکصد و پنجاهمین سالگرد کنفدراسیون رونمایی شود. اما زمانی که جمع‌آوری کمک‌های مالی برای این پروژه با شکست مواجه شد، هنرمند مجسمه‌ساز و افراد دیگر دستمزدی دریافت نکردند.

پل کالاندرا، وزیر امور قانونگذاری، گفت که او سال گذشته قبل از مرگ ملکه در ماه سپتامبر، از این پروژه متوقف شده  مطلع شده و از دولت خواسته که 1.5 میلیون دلار برای تکمیل آن اختصاص دهد.

پیمانکاران در اواخر جولای بر روی فونداسیون کار کردند و کالاندرا امیدوار است که مجسمه برنزی تا پاییز امسال آماده شود. این مجسمه، ملکه را در سال 1977 بر تخت سلطنتش در سنا به تصویر کشیده است.

کالاندرا گفت: «این مجسمه فرصتی برای گرامیداشت ملکه و سلطنت 70 ساله او است. ما همیشه در فکر به رسمیت شناختن و تجلیل از خدمات علیاحضرت بودیم.»

سول ماماکوا، یکی از اعضای ملل اول کینگ فیشر لیک در مجلس، گفت: «سلطنت به عنوان نمادی طولانی از استعمار است که به تعهداتش در مقابل مردم بومی عمل نکرده است. ما با بحران مسکن، بحران سلامت روان و بحران آب دست و پنجه نرم می کنیم. ملکه برای من نماد استعمار، ظلم و ستم است.»

او افزود، دولت باید قبل از اجرای مجسمه ملکه با مردم بومی مشورت می کرد. رونمایی از این مجسمه در زمانی انجام می شود که دولت هنوز به درخواست کمیسیون حقیقت و آشتی برای اقدام سال 2015 مبنی بر نصب بنای یادبود مدارس شبانه روزی و قدردانی از بازماندگان و کودکانی که خانواده ها و جوامع خود از دست داده اند عمل نکرده است.

محوطه کوئینز پارک دارای تعدادی مجسمه و بناهای تاریخی است که از آن جمله می توان به مجسمه ملکه ویکتوریا اشاره کرد.

این مجسمه ملکه الیزابت دوم در 9 نوامبر 2022 توسط پادشاه چارلز سوم، دو ماه پس از مرگ ملکه در یورک مینستر انگلستان رونمایی شد.

News Editor
Author: News Editor