• چ. اکتبر 23rd, 2024

مشاهدات یک کانادایی از زلزله مراکش

«فیونا ریچاردز»، با وجود اینکه در نلسون بریتیش کلمبیا یکی از زلزله‌خیزترین مناطق کانادا، زندگی می‌کرد اما هیچ وقت فکر نمی‌کرد روزی یک زلزله ۶.۸ ریشتری را در زندگی ببیند.

به گزارش سی‌تی‌وی نیوز، او که برای گذراندن تعطیلات یک هفته‌ای همراه با همسرش به کشور مراکش به شمال آفریقا رفته بود و در پایتخت این کشور اقامت داشت اینک از مشاهدات خودش از زلزله جمعه شب در کشور مراکش می‌گوید.

زلزله مراکش

او در مصاحبه‌ای از طریق واتس اپ گفت: «این زلزله خیلی وحشتناک و ترسناک‌ترین چیزی بود که فکر می‌کنم در طول عمرم شاهدش بودم. من در زمان وقوع زلزله در یک منطقه تاریخی شلوغ بودم به محض شروع لرزش، مردم شروع به داد و فریاد کردند.»

ریچاردز به همراه همسر و دو دوستش از ونکوور به مراکش رفته است. این چهار نفر در خانه اجاره‌ای خود در وسط محله قدیمی شهر مراکش (پایتخت) در حال استراحت بودند که بزرگترین زلزله ۱۲۰ سال اخیر کشور مراکش این شهر را لرزاند.

وی با بیان اینکه زلزله فقط ۳۰ تا ۴۰ ثانیه طول کشید افزود: وقتی زلزله آمد احساس می‌کردم که زمین زیر پاهایم حرکت می‌کند و می‌توانم ارتعاشات آنرا در سراسر بدنم احساس کنم. همه چیز در حال حرکت و غرش بود. گاهی اوقات به بالا نگاه می‌کردیم و هر لحظه منتظر بودیم دیوارها فرو بریزند. اما امروز با وجود اینکه شکاف‌هایی روی دیوارها بوجود آمده احساس امنیت می‌کنیم.

وضعیت مراکش پس از زلزله

مراکش

بنابر اعلام مقامات این کشور، این زمین لرزه که بزرگترین زلزله در طی صد سال گذشته مراکش بوده، تاکنون حداقل ۱۳۰۵ کشته و ۱۸۳۲ زخمی برجای گذاشته است.

بنابر گزارش وزارت کشور مراکش بیشترین تلفات در پنج استان نزدیک مرکز زمین لرزه بوده است و پیش‌بینی می‌شود با ادامه تلاش‌های امدادگران و گروه‌های نجات در مناطق آسیب دیده، تعداد کشته‌ها افزایش یابد.

News Editor
Author: News Editor