• چ. اکتبر 23rd, 2024

منابع خبری از تغییرات اساسی در کابینه دولت فدرال در هفته جاری خبر دادند

نخست وزیر ترودو قرار است این هفته تغییراتی اساسی در کابینه خود ایجاد کند.

سی بی سی نیوز دریافته است که آنیتا آناند، وزیر دفاع کنونی، در یک سمت اقتصادی جایگزین خواهد شد– یکی از تغییرات عمده ای که در کابینه نخست وزیر جاستین ترودو دیده خواهد می شود.

منابع آگاه از این تغییرات(که مجاز به صحبت علنی در مورد آن نیستند) گفتند که هفت وزیر از جمله دیوید لامتی وزیر دادگستری، مارکو مندیچینو وزیر امنیت عمومی و مونا فورتیه رئیس هیئت خزانه داری کابینه را ترک خواهند کرد.

پیش از این تغییر، چهار وزیر دیگر – سه وزیر کابینه منطقه تورنتو و یک وزیر بریتیش کلمبیا اعلام کردند که در انتخابات فدرال بعدی شرکت نمی‌کنند و در این صورت موقعیت های بیشتری خالی می شود.

هلنا ژاک، وزیر خدمات عمومی و تدارکات کانادا، صبح امروز سه شنبه گفت که در انتخابات بعدی شرکت نخواهد کرد. نماینده مجلس انتاریو از Markham-Stouffville با ارسال پستی در رسانه های اجتماعی گفت که “خدمت رسانی به جامعه کانادایی در هر دو سطح استانی و فدرال یک افتخار برای او بوده است.”

جویس موری، وزیر شیلات، که نماینده ونکوور کوادرا است نیز امروز با ارسال پیام مشابهی، علیرغم اینکه در 21 ژوئن به خبرنگاران گفته بود که قصد دارد دوباره نامزد شود، گفت: «پس از تفکر و تأمل زیاد، تصمیم گرفتم که در انتخابات بعدی پس از دوره فعلی ام نامزد نشوم.” او افزود: “کار در سیاست و خدمت به جامعه همدر سطح فدرال و هم استانی به عنوان یک مقام منتخب، بزرگترین افتخار زندگی من بوده است.”

منابع ارشد دولتی می گویند که گروهی از افراد تازه کار به عنوان وزرای جدید کابینه در مراسمی در روز چهارشنبه در ریدو هال سوگند یاد خواهند کرد.

این منابع می گویند که هدف آقای ترودو این است که بر اولویت های اقتصادی دولت – از جمله مسکن – تمرکز کند و همچنین کابینه خود را پیش از مبارزات انتخاباتی بعدی تقویت کند.

این منابع همچنین می گویند که دولت می خواهد وزرای کلیدی خود را برای انجام پست های مهم منتصب کند.

News Editor
Author: News Editor