• چ. اکتبر 23rd, 2024

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا در بیانیه ای که روز سه شنبه منتشر شد، یک مسیر مهاجرتی ساده را برای کارگران ماهر با تخصص خاص در حرفه های نجاری، لوله کشی و جوشکاری اعلام کرد.

این مشاغل سومین دسته در فرآیند اکسپرس انتری جدید اعلام شده در ماه مه محسوب می شوند که به کانادا اجازه می دهد تا نیازهای نیروی کار خاص خود را، که در بسیاری از بخش ها و حرفه ها همچنین ادامه دارد، برآورده کند.

مارک میلر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: رسیدگی به کمبود کارگران حرفه ای ماهر در کشور ما کاملاً حیاتی است و بخشی از راه حل کمک به بخش ساخت و ساز است که کارگران مورد نیاز خود را پیدا و حفظ کند.

قبل از سیستم اکسپرس انتری، کاندیداها بر اساس امتیاز جمع شده برای سن، وضعیت تأهل، سطح تحصیلات و سایر معیارها بدون توجه به سابقه کار رتبه بندی می شدند. از کاندیداهای دارای سوابق مراقبت های بهداشتی و علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) قبلاً دعوت شده بود تا از طریق این برنامه درخواست دهند.

دولت می گوید، اطلاعیه های بیشتر در مورد سایر دسته ها در هفته های آینده اعلام خواهد شد.

انتظار می رود امسال این برنامه بر روی مسیرهایی برای نامزدهایی که در موارد زیر کار می کنند تمرکز کند:

-مراقبت های بهداشتی

-علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات

-مشاغلی مانند نجاری، لوله کشی و پیمانکاری

 -حمل و نقل

-کشاورزی، کاشت و تولید مواد غذایی

این برنامه همچنین به دنبال تازه واردان ماهری است که تسلط بالایی به زبان فرانسوی داشته باشند. در بیانیه مطبوعاتی توضیح داده شده که انتخاب بر اساس دسته بندی می تواند افراد فرانسوی زبان بیشتری را جذب کند و به کانادایی های بیشتری اجازه دهد تا به زبان انتخابی خود زندگی و کار کنند.

آقای میلر در بیانیه مطبوعاتی خود گفت: «به زبان ساده، سیستم مهاجرتی کانادا هرگز به نیازهای اجتماعی یا اقتصادی این کشور پاسخگو نبوده است.

News Editor
Author: News Editor