• چ. اکتبر 23rd, 2024

نسل هزاره (میلنیال) در ماه های آینده با بیشترین مشکلات اقتصادی مواجه خواهند شد

طبق گزارش جدید آر بی سی، نسل هزاره‌ کانادا، به‌ویژه آنهایی که صاحب خانه هستند، در ماه‌های آینده با هزینه‌ بالای بهره و آسیب‌های اقتصادی مواجه خواهند شد.

آر بی سی RBC استدلال کرد که افزایش نرخ بهره درد نسل هزاره و بزرگسالان نسل ایکس را تشدید می کند و در صورت رکود اقتصاد در ماه های آینده آنها را در معرض از دست دادن شغل قرار می دهد.

کری فریستون، اقتصاددان RBC در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد، گفت: «نسل هزاره از بسیاری جهات با بدهی بسیار بالا مواجه است.»

وضعیت بدهی‌ بسیاری از کانادایی‌ها از سال 2019 بدتر شده است، زیرا نرخ‌ پایین بهره در ماه‌های ابتدایی پاندمی کووید-19 باعث شد بسیاری از خریداران جوان وارد بازار داغ مسکن شوند و وام مورگیج بگیرند.

به گفته مرکز آمار کانادا، بدهی خانواده ها در سه ماهه اول سال 2023 به 184.5 درصد رسیده که نسبت به سه ماهه گذشته آن که 181.7 درصد بود، افزایش یافته است. این بدان معناست که به ازای هر دلار درآمد خانواده، 1.85 دلار بدهی وجود دارد.

آر بی سی پیش بینی می کند، ​​کانادایی هایی که وام مورگیج خود را بر اساس نرخ های امروزی برای یک دوره معمولی پنج ساله تمدید می کنند، تا اوایل سال 2024 شاهد افزایش 25 درصدی اقساط ماهانه خود خواهند بود. به همین دلیل پیش بینی می شود، جمعیت جوان در پاییز امسال دچار مشکلات بیشتری شود به خصوص اگر این اتفاق با از دست دادن شغل آنها همراه باشد.

بسیاری از اقتصاددانان انتظار دارند که رشد اقتصاد کانادا کند شود و بیکاری در پاییز امسال افزایش یابد. CIBC در گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد، پیش بینی کرده است که نرخ بیکاری تا اوایل سال 2024 از 5.5 درصد در جولای به بالای 6.0 درصد برسد. نرخ بیکاری به طور پیوسته در تابستان در حال افزایش بوده است.

اگر طبق پیش بینی CIBC نرخ بیکاری افزایش یابد، ممکن است بانک مرکزی کانادا کاهش نرخ بهره را در سه ماهه اول سال 2024 آغاز کند.

News Editor
Author: News Editor