• چ. اکتبر 23rd, 2024

نماینده پارلمان انتاریو: پوشش آزمایش سرطان پروستات توسط OHIP، جان انسان ها را نجات می دهد

یک سیاستمدار انتاریو از دولت انتاریو می خواهد تا هزینه آزمایش آنتی ژن پروستات را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

وین گیتس روز دوشنبه یک کنفرانس خبری برگزار کرد و در آن از دولت فورد خواست که هزینه آزمایش آنتی ژن پروستات (PSA) را از طریق برنامه بیمه سلامت انتاریو (OHIP) تحت پوشش قرار دهد.

گیتس به خبرنگاران گفت: «می دانیم که تشخیص زودهنگام سرطان پروستات می تواند زندگی افراد را نجات دهد. وقتی زود تشخیص داده شود، تقریباً 100 درصد از مردان مبتلا به این بیماری پنج سال یا حتی بیشتر زنده خواهند ماند. به همین دلیل، ما سخت تلاش می کنیم تا این پیشنهاد تصویب شده و OHIP هزینه آزمایش PSA را تحت پوشش قرار دهد.»

به گزارش سی تی وی، این آزمایش از طریق طرح سلامت استان انتاریو به صورت رایگان نمی باشد. هزینه این آزمایش در انتاریو حدود 42.50 دلار است.

گیتس روز دوشنبه اعلام کرد که در سال 2024، تخمین زده می شود که 27900 مرد در کانادا و 10500 مرد در انتاریو به سرطان پروستات مبتلا شوند و 5 هزار مرد بر اثر این بیماری جان خود را از دست بدهند.

او افزود: این آزمایش، اولین قدم مهم برای تشخیص سلامت پروستات است و اینکه آیا نیاز به پیگیری بیشتر دارد یا خیر. تعدادی از استان‌هایی که قبلاً این آزمایش را پوشش نمی‌دادند، اکنون آن را تحت پوشش بیمه قرار داده اند.

News Editor
Author: News Editor