• چ. اکتبر 23rd, 2024

نیمی از تاخیرها در پروازهای سال گذشته کانادا تقصیر شرکت‌های هواپیمایی بوده است؛ مقررات تازه‌ای در راه است

داده‌های جدید سازمان حمل و نقل کانادا Transport Canada نشان می‌دهد مسئولیت نزدیک به نیمی از تمام تاخیرهای پروازی در سال ۲۰۲۲ برعهده شرکت‌های هواپیمایی بوده است.

براساس این آمارها، سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار تاخیر در پروازهای کانادا رخ داد که کمی بیش از ۸۷ هزار مورد از این تاخیرها، یا به عبارت دیگر، ۴۴ درصد از آنها تقصیر ایرلاین‌ها بوده است.

مسافران هنوز فصل پر هرج و مرج سفر در تابستان و دسامبر ۲۰۲۲ که به دلیل تاخیرها و لغو گسترده پروازها به وجود آمده بود را به خاطر دارند.

سازمان حمل و نقل کانادا The Canadian Transportation Agency یا همان CTA به دلیل این هرج و مرج‌ها، صدها جریمه برای ایرلاین‌های بزرگ کانادا صادر کرده بود.

منشور حقوق مسافران هوایی که رعایت آن در سال ۲۰۱۹ لازم‌الاجرا شد، شرکت‌های هواپیمایی را ملزم می‌کند تا برای تاخیر یا کنسلی که تحت کنترل آن‌ها بوده، به مسافران غرامت بپردازند.

 با این حال، بسیاری از مسافران، ایرلاین‌ها را به زیر پا گذاشتن این قوانین متهم کرده‌اند.

بهار سال گذشته، دولت تغییراتی را در منشور حقوق مسافران هوایی پیشنهاد داد. این تغییرات در حال حاضر توسط سازمان حمل و نقل کانادا CTA در حال بررسی است و انتظار نمی‌رود تا سال ۲۰۲۴ اجرایی شوند.

دولت به دنبال بستن شکاف موجود در قوانین فعلی است که ایرلاین‌ها را قادر می‌سازد از پرداخت غرامت طفره روند.

تغییرات پیشنهادی، ایرلاین‌ها را ملزم می‌کند تا به‌طور خودکار به مسافران غرامت پرداخت کنند، مگر اینکه شرکت هواپیمایی بتواند ثابت کند که شرایط استثنایی، باعث اختلال در پرواز شده است.

سازمان حمل و نقل کانادا می‌گوید این شرایط شامل نگرانی‌های آب و هوایی، مسائل عملیاتی فرودگاه و نقص فنی در هواپیماست.

ایرلاین‌ها البته با این تغییرات مخالف هستند و می‌گویند قوانین جدید می‌تواند ایمنی را به خطر بیندازد.

 آقای Alexis von Hoensbroech ، مدیرعامل WestJet در این باره می‌گوید: «ما می‌خواهیم خلبان‌هایمان هنگام تصمیم‌گیری‌های مربوط به ایمنی، کاملا از هرگونه ملاحظات مالی فارغ باشند. قوانین هرگز نباید برای تصمیمات ایمنی تنبیه در نظر بگیرد»

News Editor
Author: News Editor