• چ. اکتبر 23rd, 2024

هجوم مهاجران کانادایی به آمریکا! فرار از ترودو یا به دنبال زندگی بهتر؟

در سال ۲۰۲۲، ۱۲۶,۳۴۰ نفر از مهاجران کانادایی به ایالات متحده نقل مکان کردند. این رقم نشان دهنده بالاترین سطح مهاجرت در ۱۰ سال گذشته می‌باشد.

تعداد مهاجران کانادایی به ایالات متحده تحولی قابل توجه در الگوهای مهاجرت در حال وقوع است. زیرا تعداد بی‌سابقه‌ای از کانادایی‌ها ترجیح می‌دهند کشور خود را به مقصد ایالات متحده ترک کنند. این افزایش از هر چیزی که در طول یک دهه گذشته شاهد بوده‌ایم فراتر می‌رود. در حالی که نقل مکان مهاجران کانادایی به جنوب برای کار، عشق یا آب و هوای گرمتر تازگی ندارد، اما بررسی جامعه آمریکا (ACS) که توسط دفتر سرشماری ایالات متحده انجام می‌شود، خروج بسیار بیشتری را نسبت به حد معمول نشان می‌دهد. نتایج این بررسی نشان می‌دهد که تعداد قابل توجهی، یعنی ۱۲۶,۳۴۰ کانادایی در سال ۲۰۲۲ به ایالات متحده نقل مکان کرده‌اند. این رقم در مقایسه با ۷۵,۷۵۲ نفری که در سال ۲۰۱۲ این کار را انجام دادند، بسیار چشمگیر است.

۵ کشور برتر که کانادایی‌ها به آن مهاجرت کرده‌اند

ایالات متحده به طور واضح به عنوان مقصد مورد علاقه برای مهاجران کانادایی برجسته شده است. داده‌های سازمان آمار کانادا که توسط سازمان ملل متحد گردآوری شده است، نشان می‌دهد که تقریباً ۸۰۰,۰۰۰ کانادایی تا سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده ساکن بوده‌اند. این تعداد در مقایسه با ۱۰۰,۰۰۰ کانادایی ساکن در انگلستان، برتری ایالات متحده در جذب مهاجران کانادایی را برجسته می‌کند.

این موج از مهاجران کانادایی منجر به ایجاد گروه‌های پشتیبانی آنلاین زیادی شده است. این گروه‌ها که عمدتاً در فیس‌بوک فعالیت می‌کنند، تازه‌واردها را با کانادایی‌های ساکن آمریکا مرتبط می‌کنند. آن‌ها در مورد گذراندن مراحل درخواست ویزا و گرین‌کارت، یافتن مسکن مناسب و حتی رسیدگی به مسائل مربوط به مراقبت‌های بهداشتی، مشاوره‌های ارزشمندی ارائه می‌دهند. یکی از این گروه‌ها، «کانادایی‌های در حال نقل مکان به فلوریدا و آمریکا» با بیش از ۵۵۰۰۰ عضو، همچنان با سرعت زیادی در حال رشد است.

چرا کانادایی‌ها به آمریکا سرازیر می‌شوند؟

هجوم مهاجران کانادایی به آمریکا! فرار از ترودو یا به دنبال زندگی بهتر؟

کارشناسان املاک و مستغلات و وکلای مهاجرتی که در زمینه جابجایی مهاجران کانادایی تخصص دارند، به چند عامل اصلی برای این افزایش مهاجرت اشاره می‌کنند. مقرون به صرفه بودن زندگی، انگیزه اصلی است، به طوری که بسیاری از کانادایی‌ها به دنبال هزینه‌های پایین‌تر زندگی هستند. با این حال، این متخصصان همچنین از افزایش سرخوردگی نسبت به فضای سیاسی کانادا تحت نخست‌وزیری جاستین ترودو خبر می‌دهند، در حالی که برخی از کانادایی‌ها مشتاق «رویای آمریکایی» هستند.

«مارکو ترمینزی»، یک کارشناس املاک در فلوریدا که به مهاجران کانادایی برای نقل مکان به آمریکا کمک می‌کند، می‌گوید تجارتش رونق گرفته است. بسیاری از کانادایی‌ها از نخست‌وزیر ترودو ناراضی هستند و می‌خواهند کشور را ترک کنند. او نگران است که آن‌ها بر اساس عصبانیت، تصمیم بزرگی بگیرند.

در حالی که ایالات متحده نیز مانند کانادا با تورم دست و پنجه نرم می‌کند، اما هزینه زندگی در برخی ایالت‌های خاص می‌تواند به طور قابل توجهی پایین‌تر باشد. متوسط قیمت خانه در ایالات متحده ۵۸۰,۷۰۰ دلار کانادا است، در مقایسه با ۷۰۳,۵۰۰ دلار کانادا در کانادا، به معنی اختلاف ۲۰ درصدی است. این شکاف در برخی از ایالت‌ها حتی بیشتر است و این انگیزه‌ی مالی قابل توجهی برای برخی از کانادایی‌ها ایجاد می‌کند.

داستان برخی از مهاجران کانادایی 

هجوم مهاجران کانادایی به آمریکا! فرار از ترودو یا به دنبال زندگی بهتر؟

«مونیکا آبراموف» و خانواده‌اش به فلوریدا نقل مکان می‌کنند. آن‌ها مدتی است که به این موضوع فکر می‌کنند، اما اخیراً مشکلات کانادا بدتر به نظر می‌رسد. زمان‌های طولانی انتظار برای خدمات درمانی، مالیات‌های بالا و جرم و جنایت آن‌ها را مجبور به رفتن می‌کند. آن‌ها مشتاق یک خانه ارزان‌تر، قبض‌های خواروبار پایین‌تر و تشویق تیم هاکی مورد علاقه‌شان در فلوریدا هستند.

داستان «میترا ساوندرز» متفاوت است. او در طول همه‌گیری شغل خود را در تورنتو از دست داد و خانواده‌اش در همان زمان به فلوریدا نقل مکان کردند. آنها با داشتن ویزای ویژه‌ای می‌توانند از راه دور در فلوریدا کار کنند و همچنان در تورنتو وقت بگذرانند. برخلاف آبراموف، ساوندرز به خاطر مسائل سیاسی آنجا را ترک نمی‌کند. او فقط آب و هوای گرم و زندگی آرام‌تر در فلوریدا را ترجیح می‌دهد.

فراتر از مقرون به صرفه بودن و آب و هوا، ایالات متحده برای کانادایی‌هایی با مهارت‌های مورد تقاضا، مزایای دیگری نیز ارائه می‌دهد.

هجوم عظیم مهاجران کانادایی به آمریکا

یک وکیل که نزدیک مرز آمریکا و کانادا زندگی می‌کند، می‌گوید موج بزرگی از مهاجران کانادایی به سمت جنوب در حال حرکت هستند.

اکثر آن‌ها به دنبال خانه‌های ارزان‌تر و مالیات پایین‌تر هستند، نه فرار از ترودو. در حالی که این روند برای کانادایی‌های ثروتمند یا کسانی که همسر آمریکایی دارند آسان است، اما برای فردی با درآمد متوسط بسیار سخت‌تر است.

News Editor
Author: News Editor