• چ. اکتبر 23rd, 2024

هزاران نفر در حداقل بیست شهر کانادا در حمایت از غزه تظاهرات کردند

تظاهرکنندگان در حمایت از ساکنان نوار غزه، روز شنبه در بیش از بیست شهر سراسر کانادا گرد هم آمدند و خواستار آتش‌بس بین اسرائیل و حماس شدند.

این تظاهرات در حالی برگزار شد که ایالات متحده و کشورهای عرب بر سر نیاز به آتش‌بس فوری در غزه به توافق نرسیدند.

پس از فراخوان جنبش جوانان فلسطین، تظاهراتی در شهرهای کانادا از جمله تورنتو، مونترال، اتاوا و فردریکتون برگزار شد.

به گزارش سیتی نیوز، این گروه خواستار آتش‌بس در منطقه و پایان دادن به محدودیت‌های ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه بود. همچنین از کانادا خواست که به حمایت خود از اقدام نظامی اسرائیل علیه حماس پایان دهد؛ دولت فدرال از سال 2002 حماس را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرده است.

در تورنتو، ده‌ها هزار نفر از حامیان مردم فلسطین در خیابان یونیورسیتی، خارج از کنسولگری ایالات متحده ایستاده بودند و پرچم‌ها و تابلوهایی در دست داشتند که حاوی پیامی مبنی بر«درخواست آتش بس فوری» بود.

در مونترال نیز هزاران تظاهرکننده در داون تاون راهپیمایی کردند و بسیاری از آنها با در دست داشتن پرچم های فلسطین شعارهایی سر داده و خواستار فلسطین آزاد و آتش بس شدند.

هزاران تظاهرکننده حامی فلسطین روز شنبه نیز در پاریس، برلین و دیگر شهرهای اروپایی نیز به خیابان ها آمدند. برخی از تظاهرکنندگان در پاریس، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه را هدف گرفتند و شعار «مکرون، همدست» سر دادند.

به گفته وزارت بهداشت حماس، بیش از 9440 فلسطینی در جنگ با اسرائیل کشته شده اند. این جنگ با حمله حماس به اسراییل در 7 اکتبر آغاز شد و بیش از 1400 نفر کشته شدند و بیش از 200 نفر به عنوان گروگان به غزه برده شدند.

اسرائیل بلافاصله در پاسخ به این حمله، اعلام جنگ کرد و از آن زمان حملات خود را آغاز کرد. در راستای افزایش بمباران‌ها در هفته گذشته، هشدارهای جهانی در مورد کمبود غذا، سوخت و مواد اولیه برای تقریباً 2.3 میلیون ساکن غزه به صدا درآمد.

News Editor
Author: News Editor