• چ. اکتبر 23rd, 2024

سازمان حمل و نقل کانادا، به جهت بالا بردن امنیت سرنشینان خودروها در کانادا، فراخوان‌هایی را در خصوص خوردوهای ٩ کمپانی خودروسازی منتشر کرد.

سازمان حمل و نقل کانادا چندین فراخوان خودرو مربوط به تولیدکنندگانی از جمله نیسان، تویوتا، تسلا و هوندا را منتشر کرده است. این فراخوان‌ها به دلیل خطرات ایمنی و موارد تهدیدکننده سلامتی و امنیت رانندگان و مسافران خودروهای آسیب‌دیده اعلام شده است.

از مشکلات مربوط به عقب‌کش‌های معیوب کمربند ایمنی و کیسه‌های هوا گرفته تا مشکلات مربوط به آینه‌های دید عقب و گیربکس‌های فرمانی که به‌طور دقیق ساخته نشده‌اند، وزارت فدرال از رانندگان کانادایی می‌خواهد که خودروهای خود را بررسی کنند و مطمئن شوند که آیا خودروهایشان در فراخوان‌ها گنجانده شده است یا خیر. سپس به منظور رفع مشکل(های) مربوط به فراخوان فعلی، آنها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.  رسانه هدهد در این مطلب لیست کاملی از  ٩ وسیله نقلیه فراخوان شده توسط سازمان حمل و نقل کانادا را برای شما ذکر خواهد کرد.

  1. هیوندای

حمل و نقل کانادا

خودروی فراخوان شده: هیوندای کونا ٢٠٢۴

دلیل هشدار: طبق اعلام سازمان حمل و نقل کانادا، ممکن است که کِشنده‌های کمربند ایمنی در این خودرو به درستی ساخته نشده باشند و در نتیجه، کمربندهای ایمنی می‌توانند به درستی کشیده و یا جمع نشوند.

چه کار باید کرد؟ کمپانی هیوندای مالکان را از طریق پست مطلع کرده و به شما توصیه می‌کند که وسیله نقلیه خود را به نمایندگی آنها ببرید تا کشنده‌های کمربند ایمنی چپ و راست عقب را بازرسی کرده و در صورت لزوم آنها را تعویض کنند. در هشدار این فراخوان آمده است: «هیوندای توصیه می‌کند که در صورت شنیدن صدایی هنگام بستن کمربند ایمنی یا عدم توانایی در باز کردن آن، مسافری را روی آن صندلی ننشانید و فوراً با نمایندگی تماس بگیرید تا خودروی شما را بررسی کنند.»

  1. مرسدس بنز

خودروی فراخوان شده: مرسدس بنز متریس ٢٠١۶،  ٢٠١٧ و ٢٠١٨

دلیل هشدار: طبق هشدار این فراخوان، تصویر دوربین دید عقب این خودروها ممکن است در حین تهیه بک‌آپ ثابت بماند. اگر این اتفاق بیفتد، دید راننده تا حد زیادی کاهش می‌یابد و احتمال تصادف بیشتر می‌شود.

چه کار باید کرد؟ مرسدس بنز مالکان را از طریق پست مطلع کرده و به شما توصیه می‌کند که وسیله نقلیه خود را برای تعویض دوربین دنده عقب به نمایندگی ببرید.

  1. تسلا

حمل و نقل کانادا

خودروهای فراخوان شده:

  • تسلا مدل S ٢٠٢١،  ٢٠٢٢ و ٢٠٢٣
  • تسلا مدل X ٢٠٢١،  ٢٠٢٢ و ٢٠٢٣

دلیل هشدار: مطابق با هشدار سازمان حمل و نقل کانادا، در تعداد کمی از این مدل وسایل نقلیه، ممکن است پس از تعویض فرمان یوکی به فرمان گرد یا برعکس، کیسه هوای اشتباهی روی فرمان نصب شده باشد. عدم تناسب کیسه هوا با خودرو، می‌تواند خطر آسیب دیدگی در تصادفات را افزایش دهد.

چه کار باید کرد؟ تسلا مالکان را از طریق ایمیل مطلع می‌کند و به شما توصیه می‌کند که با بخش خدمات تسلا تماس بگیرید تا هماهنگی لازم برای بازرسی و در صورت لزوم تعویض کیسه هوای فرمان را انجام دهید.

  1. هوندا

خودرو فراخوان شده: هوندا پایلوت ٢٠٢٣

دلیل هشدار: برخی از خودروهای این مدل ممکن است گیربکس فرمانی داشته باشند که به صورت دقیق ساخته نشده باشد. این مشکل می‌تواند منجر به قفل شدن قفسه فرمان در هنگام حرکت خودرو شود. طبق هشدار فراخوان، به این ترتیب با از دست دادن غیرمنتظره کنترل فرمان، خطرات مربوط به برخورد احتمالی افزایش خواهد یافت.

چه کار باید کرد؟ هوندا از طریق پست به مالکان اطلاع داده و به شما توصیه می‌کند که وسیله نقلیه خود را برای تعویض گیربکس فرمان به نمایندگی ببرید.

  1. بی ام و

BMW

خودروی فراخوان شده: رولز رویس گوست ٢٠١٧

دلیل هشدار: کمربند ایمنی راننده در این خودرو مشکل دارد و ممکن است در هنگام ترمزگیری یا در صورت تصادف، آنطور که باید قفل نشود. صفحه سازمان حمل و نقل کانادا به این موضوع اشاره می‌کند که این شرایط باعث ایجاد نگرانی می‌شود، زیرا کمربند ایمنی دارای مشکل که در هنگام تصادف به درستی قفل نمی‌شود، می‌تواند به طور قابل توجهی باعث بروز صدمه و آسیب شود.

چه کار باید کرد؟ این شرکت مالکان را از طریق پست مطلع کرده و به آنها می‌گوید که وسیله نقلیه خود را نزد یک فروشنده ببرند تا مجموعه کمربند ایمنی راننده را تعویض کند.

  1. فیات کرایسلر

خودروهای فراخوان شده:

  • جیپ رانگلر ٢٠٢١، ٢٠٢٢ و ٢٠٢٣
  • جیپ گلادیاتور ٢٠٢١، ٢٠٢٢ و ٢٠٢٣
  • جیپ  ١۵٠٠ ٢٠٢١، ٢٠٢٢ و ٢٠٢٣

دلیل هشدار: در خودروهای خاص مجهز به موتور ٣.٠  لیتری دیزلی، پمپ سوخت فشار قوی ممکن است از کار بیفتد. در صورت بروز این اتفاق، شما ممکن است متوجه تغییر در عملکرد موتور، نشت سوخت، یا روشن شدن یک چراغ نشانگر نقص شوید. نشانگر الکترونیکی کنترل دریچه گاز نیز ممکن است روشن شود. این امر همچنین می‌تواند منجر به کاهش ناگهانی قدرت موتور در هنگام رانندگی شود.

چه کار باید کرد؟ کمپانی فیات از طریق پست به مالکان اطلاع داده و به شما پیشنهاد می‌کند تا وسیله نقلیه خود را برای تعویض پمپ سوخت فشار قوی به نمایندگی ببرید.

  1. فورد

Ford

خودروهای فراخوان شده:

  • فورد F-250  ٢٠٢٣
  • فورد F-350  ٢٠٢٣
  • فورد F-450  ٢٠٢٣
  • فورد F-250 Super Duty  ٢٠٢٣
  • فورد F-350 Super Duty  ٢٠٢٣
  • فورد F-450 Super Duty  ٢٠٢٣

دلیل هشدار: بر اساس فراخوان سازمان حمل و نقل کانادا، یک اشکال نرم افزاری ممکن است منجر به نمایش تصویر نادرست در دوربین دید عقب در طول فرآیند حرکت دنده عقب شود. در نتیجه، این امکان وجود دارد که به جای تصویر استاندارد نمای عقب، تصویر نمای تریلر یا یک قلاب نمایش داده شود. توجه به این نکته ضروری است که قوانین کانادا نمایش تصویر عقب در حالت دنده عقب را الزامی می‌داند.

چه کار باید کرد؟ فورد از طریق پست به مالکان اطلاع داده و به شما توصیه می‌کند که کامیون خود را به نمایندگی ببرید تا نرم‌افزار ماژول سیستم کمکی پیشرفته درایو را به‌روزرسانی کنید.

  1. تویوتا

خودروهای فراخوان شده:

تویوتا RAV4 ، ٢٠١٣، ٢٠١۴، ٢٠١۵، ٢٠١۶،  ٢٠١٧و ٢٠١٨

دلیل هشدار: در این مدل خودروهای خاص، مجموعه نگهدارنده باتری ممکن است باتری‌های ١٢ ولتی خاص را به درستی ایمن نکند. در نتیجه، باتری می‌تواند موقعیت خود را تغییر دهد و باعث شود که پستِ باتری مثبت با براکت نگهدارنده تماس پیدا کند. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است یک اتصال کوتاه ایجاد شود.

چه کار باید کرد؟ تویوتا از طریق پست به مالکان اطلاع می‌دهد و به شما توصیه می‌کند که وسیله نقلیه خود را به نمایندگی ببرید تا مجموعه فرعی گیره باتری، سینی باتری و درپوش ترمینال مثبت را تعویض کنید.

  1. نیسان

 Nissan

خودروهای فراخوان شده:

  • نیسان آلتیما ٢٠١٩، ٢٠٢٠ و ٢٠٢١
  • نیسان سنترا ٢٠٢٠ و ٢٠٢١

دلیل هشدار: در این خودروها دسته سیم دوربین دید عقب در معرض آسیب ناشی از حرکت و لرزش است. در صورت بروز چنین آسیبی، تصویر دوربین دید عقب ممکن است نادرست باشد یا اصلاً نمایش داده نشود. در صفحه فراخوان آمده است که مطابق با مقررات کانادا، تصویر نمای عقب باید در طول فرآیند دنده عقب کاملا قابل مشاهده باشد.

چه کار باید کرد؟ نیسان اعلان‌هایی را از طریق پست به مالکان ارسال می‌کند و به آن‌ها توصیه می‌کند تا وسایل نقلیه خود را برای بازرسی سیم‌کشی دوربین دید عقب به نمایندگی ببرند. در صورت لزوم، نوار محافظ بر روی آن نصب می‌شود و سیم کشی مجدداً انجام می‌شود. در مواردی که آسیب تشخیص داده شود، هم دوربین دنده عقب و هم دسته سیم تعویض می‌شوند.

News Editor
Author: News Editor