• چ. اکتبر 23rd, 2024

وزارت امور خارجه کانادا به شهروندان توصیه کرد از سفر به مائوئی اجتناب کنند: شمار قربانیان به ۹۳ نفر رسید

epa06907588 A woman walks in front of burned cars following a forest fire in Mati a northeast suburb of Athens, Greece, 24 July 2018. At least 50 people have lost their lives in wildfires that broke out in eastern Attica while there are fears of even more casualties, as many telephone calls have been made to the Fire Brigade to report missing persons. EPA/YANNIS KOLESIDIS

در پی آتش‌سوزی بی‌سابقه در ایالت هاوایی آمریکا، تاکنون شمار قربانیان به ۹۳ نفر رسیده و حدود صد نفر از سوی مقامات هاوایی مفقودی اعلام شده‌اند

در پی حادثه بی‌سابقه و مرگبار آتش‌سوزی در هاوایی، وزارت امور خارجه کانادا به شهروندانش اعلام کرد از سفرهای غیر اضطراری به این ایالت تا اعلام وضعیت سفید خودداری کنند.

به دلیل آتش‌سوزی‌های بی‌سابقه در سراسر جزیره هاوایی وزارت امور خارجه کانادا به عموم شهروندان کانادایی توصیه کرد از سفرهای غیرضروری به مائوئی، هاوایی اجتناب کنند.

 آتش‌سوزی‌های جنگلی که به سرعت در هاوایی در حال گسترش هستند تاکنون بخش‌های زیادی از این جزیره را از بین برده‌اند و برخی مناطق از جمله منطقه توریستی محبوب لاهاینا را مجبور به تخلیه کرده است.

«ژرمی بروبه»، سخنگوی وزارت امور خارجه در این رابطه گفت: «وزارت امور خارجه فدرال کانادا از نزدیک آتش سوزی‌های جنگلی در هاوایی را زیر نظر دارد و مقامات کنسولی با کانادایی‌ها و اعضای خانواده آسیب دیده در تماس هستند.»

صدور اطلاعیه توسط وزارت امور خارجه کانادا

وزارت امور خارجه کانادا به شهروندان توصیه کرد از سفر به مائوئی اجتناب کنند

وی با انتشار اطلاعیه‌ای اظهار داشت: «به کانادایی‌ها اکیداً توصیه می‌شود احتیاط کنند، اخبار محلی و گزارش‌های آب‌وهوا را رصد کنند و از دستورالعمل‌های مقامات محلی، از جمله دستورات تخلیه، پیروی کنند.»

«بروبه» اظهار داشت: «تاکنون وزارت امور خارجه هیچ گزارشی از کشته یا مجروح شدن کانادایی در نتیجه این آتش سوزی‌های جنگلی دریافت نکرده است.»

روز پنجشنبه، «ملانی جولی» وزیر امور خارجه کانادا نیز با انتشار بیانیه‌ای با همه آسیب‌دیدگان آتش‌سوزی هاوایی همدردی کرد.

«جولی» در این بیانیه آورده است: « از طرف همه کانادایی ها، صمیمانه به کسانی که خانواده و دوستان خود را در این حادثه از دست داده‌اند تسلیت می‌گویم و برای مجروحان آرزوی بهبودی سریع دارم. فکر و دل ما در این زمان ناراحت کننده با مردم هاوایی است.»

وی در ادامه افزود: «ایالات متحده مهمترین دوست و متحد کانادا است و کانادا در حالی که هر دو کشور با آتش سوزی‌های بی‌سابقه‌ای مبارزه می‌کنند در کنار آن‌ها می‌ایستد.»

سرویس ملی هواشناسی آمریکا گفت طوفان دورا که از جنوب این جزیره عبور می‌کند، تا حدودی موجب  وزش بادهای شدید و سرایت شعله‌های آتش به سایر نقاط ، قطعی برق و زمین گیر شدن هلیکوپترهای آتش نشانی شده است.

کانادایی‌هایی که به کمک‌های کنسولی اضطراری نیاز دارند، می‌توانند از طریق شماره ۱ ۶۱.۹۹۶ ۸۸۸۵، پیامک به شماره ۱ ۶۱۳-۶۸۶-۳۶۵۸، از طریق تلگرام کانادا در خارج از کشور، از طریق واتس‌اپ به شماره +۱ ۶۱۳-۹۰۹-۸۸۸۱ یا از طریق سیگنال +۱-۶۱۳-۹۰۹-۸۰۸۷ با مرکز دیده‌بان و پاسخ اضطراری وزارت امور خارجه کانادا تماس حاصل نمایند.

News Editor
Author: News Editor