• چ. اکتبر 23rd, 2024

پنج نکته برای جلوگیری از کلاهبرداری به هنگام خرید خودروهای دست دوم در کانادا

خرید خودروهای دست دوم در کانادا رایج است و در برخی از ماه‌ها قیمت‌ها کاهش می‌یابد اما کلاهبرداری در فروش این خودروها در حال افزایش است.

ه گفته سرویس بازرسی خودرو کیویز، از نظر آماری از هر سه خودروی فرسوده که توسط افراد خصوصی فروخته می‌شود، یک مورد آسیب دیده یا دستکاری شده است. برای جلوگیری از پرداخت رقمی بالاتر از حد معمول برای خودروهای دست دوم در کانادا و هزینه‌های نگهداری اضافی آینده، بهتر است قبل از خرید نکاتی را در نظر داشته باشید.

به طور کلی، آزمایش جاده‌ای و بازرسی کامل، از جمله بررسی جامع از نظر ظاهری، مکانیکی و عملکردی، بسیار حیاتی است. برای جلوگیری از فریب خوردن، در این مطلب پنج نکته کاربردی در خصوص خرید خودروهای دست دوم در کانادا را برای شما عنوان خواهیم کرد.

  1. کیلومترشمار

خودروهای دست دوم در کانادا

مراقب تقلب‌ها و دستکاری مسافت پیموده شده باشید. شرکت Carfax اخیراً با یک مشکل رو به رشد در زمینه تقلب در مسافت طی شده در کیلومترشمار خودروهای دست دوم در کانادا  مواجه شده است که نشان می‌دهد بیش از ١.٩ میلیون وسیله نقلیه موجود در جاده‌ها، مسافت طی شده توسط کیلومتر شمار خود را تغییر داده‌اند.

به گزارش شرکت CarVertical، این مشکل در کانادا بسیار شایع است و از هر شش خودروی دست دوم یک خودرو کیلومترشمار خود را دستکاری کرده است. برای حفظ نکات امنیتی، پیش از خرید خودروهای دست دوم در کانادا، وسیله نقلیه خود را به یک مکانیک مورد اعتماد یا یک سرویس بازرسی مستقل بسپارید تا اطمینان حاصل کنید که فرسایش و استهلاک خودرو با مسافت پیموده شده مطابقت داشته باشد.

  1. قیمت

دانش قدرت است. فرآیندخرید خودروهای دست دوم در کانادا را با تحقیق در مورد میانگین قیمت بازار برای برند و مدل خاص خودرویی که به آن علاقه دارید، شروع کنید. هنگامی که یک دیدگاه کلی از ارزش خودرو به دست آوردید، هر گونه تعمیر یا نگهداری لازم که ممکن است مورد نیاز باشد را نیز در نظر بگیرید. با داشتن این اطلاعات، می‌توانید بر اساس برآورد هزینه تعمیرات و ارزش کلی خودرو با فروشنده وارد مذاکره شوید. به خاطر داشته باشید که اگر از یک نمایندگی خرید می‌کنید، ممکن است قیمت‌ها بیشتر از زمانی باشد که از یک فروشنده خصوصی خرید می‌کنید.

  1. بازرسی

خودروهای دست دوم در کانادا

اعتماد داشته باشید، اما روند بازرسی را در یک جای مطمئن انجام دهید. چه در خرید خصوصی خودروهای دست دوم در کانادا از یک شخص و چه در خرید به واسطه یک نماینده فروش، همیشه یک تعمیرگاه بازرسی مستقل را انتخاب کنید. بازرسی شخص ثالث توصیه‌های بی‌طرفانه‌ای را به شما ارائه می‌دهد.

شما باید مطمئن شوید که آیا رنگ تمام بدنه خودرو یکسان است و اگر نه، چرا؟ آیا تصادفی رخ داده است که نیاز به رنگ کردن مجدد خودرو داشته است؟ با وجود اینکه فروشنده می‌گوید خودرو فقط سه سال کار کرده است، آیا فرمان فرسوده به نظر می‌رسد. آیا شیشه‌های برقی، تهویه مطبوع و دزدگیر از راه دور ماشین آنطور که باید کار می‌کنند؟ همه این نکات در فرآیند بازرسی پیش از خرید خودروهای دست دوم در کانادا باید چک شود.

  1. تاریخچه خودرو

خودروهای دست دوم در کانادا

شما باید درباره تاریخچه خودروهای دست دوم در کانادا، اطلاعات کامل و عمیقی داشته باشید، اما فراموش نکنید که اطلاعات مربوط به بازرسی خود را نیز به طور کامل بررسی کنید. مهم است که به یاد داشته باشید که در گزارش بازرسی چیزهای بیشتری از حقایق اساسی نهفته است.

علاوه بر جزئیات ارائه شده در مورد تصادفات، مالکیت و مسافت پیموده شده، این گزارش می‌تواند شامل اطلاعات مربوط به بازرسی و نگهداری نیز باشد. وقتی صحبت از وضعیت خودرو و قطعات مختلف آن می‌شود، این اطلاعات می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.

  1. اطلاعات فروشنده

فروشنده خود را بشناسید! رابطه آنها با ماشین را بررسی کنید و دریابید که چرا قصد فروش آن را دارند. آیا دلیل موجهی موجود است یا مسائل پنهانی وجود دارد که آنها دیگر نمی‌توانند از عهده آن برآیند؟

از عادات رانندگی آن‌ها و مکان‌هایی که معمولاً از ماشین استفاده می‌کنند، می‌توانید متوجه شوید که آیا ماشین مورد نظر بیشتر برای رانندگی در بزرگراه‌ها و دل شهر و یا برای رفت و آمد یا دلایل تجاری استفاده شده است. فراموش نکنید که در مورد سابقه تعمیر و نگهداری خودرو نیز از فروشنده سال بپرسید و هرگونه رسید یا فاکتوری را که ممکن است به عنوان مدرک داشته باشند درخواست کنید. این سؤالات به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک خریدار پیش از خرید خودروهای دست دوم در کانادا تصمیم آگاهانه‌تری بگیرید.

News Editor
Author: News Editor