• چ. اکتبر 23rd, 2024

از آنجایی که شاه چارلز با سرطان مبارزه می کند، امسال در اولین سفر سلطنتی خود به عنوان پادشاه کانادا به این کشور سفر نخواهد کرد.

رسانه‌های بریتانیایی در ماه دسامبر گزارش دادند که کاخ باکینگهام در حال برنامه‌ریزی سفر پادشاه و ملکه کامیلا به کانادا در ماه می است اما این گزارش ها هرگز توسط کاخ و دولت کانادا تایید نشد و این دیدار هرگز به طور رسمی اعلام نشد.

به گزارش سیتی نیوز، یک هفته پیش، کاخ باکینگهام اعلام کرد که پادشاه به نوع نامعلومی سرطان مبتلا شده است.

یک سال از تاجگذاری رسمی پادشاه می گذرد و او پس از مرگ مادرش، ملکه الیزابت دوم، در سپتامبر 2022 به سلطنت رسید. شاه چارلز اکنون 75 سال دارد.

کاخ تایید نکرد که پادشاه چه نوع سرطانی دارد اما گفت که او «وظایف عمومی اش» را تا زمانی که تحت معالجه قرار می‌گیرد، لغو خواهد کرد.

پادشاه چارلز قبلاً 16 بازدید رسمی از کانادا داشته اما همه آنها در زمانی رخ داده که او شاهزاده ولز بوده است. آخرین دیدار او در می 2022 با همسرش، ملکه کامیلا، دوشس کورنوال بود. آنها سه روز را در کانادا و در مناطق سنت جان، اتاوا و قلمرو شمال غربی گذراندند.

چارلز از زمان رسیدن به پادشاهی تنها پنج سفر خارجی داشته و به آلمان، رومانی، فرانسه، کنیا و امارات متحده عربی سفر کرده است.

ملکه الیزابت در طول 70 سال سلطنت خود، 22 بار از کانادا دیدن کرد اما اولین دیدار رسمی او به عنوان ملکه تنها پنج سال پس از به سلطنت رسیدنش انجام شد.

News Editor
Author: News Editor