• چ. اکتبر 23rd, 2024

پس از قانونی شدن حشیش در کانادا، کانادایی‌ها به دنبال قانونی‌شدن سایر مواد مخدر هستند

 قانونی شدن حشیش در کانادا توسط بسیاری از مردم حمایت شده و کانادایی‌ها تمایل به عفو افرادی هستند که در گذشته به جرم حمل آن محکوم شده‌اند.

پنج سال از قانونی شدن حشیش در کانادا می‌گذرد و یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اکثر کانادایی‌ها از این اقدام حمایت کرده و تعداد کمی از آنها با قانونی کردن سایر مواد مخدر نیز موافق هستند.

نتایج یک نظرسنجی آنلاین جدید که توسط گروه Research Co  انجام شده است، نشان می‌دهد که ۶۴ درصد از کانادایی‌ها از قانونی شدن خرید حشیش در کانادا حمایت می‌کنند. قانونی شدن حشیش در کانادا در تاریخ ۱۷ اکتبر ۲۰۱۸ و پس از تصویب این طرح توسط دولت فدرال صورت گرفته است.

«ماریو کنسکو»، رئیس این شرکت تحقیقاتی در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «حمایت از قانونی شدن حشیش در بین کانادایی‌های ۵۵ سال و بیشتر (۶۶ درصد) در بالاترین میزان است. این نسبت در میان افراد ۳۵ تا ۵۴ ساله (۵۶ درصد) و افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله (۴۸ درصد) تا حدی کمتر می‌شود.»

بر اساس داده‌های این نظرسنجی، ۵۸ درصد از کانادایی‌ها فکر می‌کنند که کارفرمایان باید این گزینه را در اختیار داشته باشند که تست‌های اعتیاد را بر روی تمامی کارمندان خود انجام دهند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که از هر ده کانادایی هفت نفر موافق عفو فدرال کسانی هستند که قبلاً به دلیل حمل حشیش برای استفاده شخصی و بدون برنامه‌ای برای فروش آن، محکوم شده‌اند.

انتاریایی‌ها با ۷۲ درصد، بیشترین حمایت را از عفو این افراد داشته‌اند و پس از آن ۷۱ درصد از پاسخ‌دهندگان در ساسکاچوان و منیتوبا، ۷۰ درصد در آلبرتا، ۶۸ درصد در کبک و ۶۵ درصد در آتلانتیک کانادا و بریتیش کلمبیا با عفو این افراد موافق هستند.

تعداد کمی از کانادایی‌ها علاوه بر قانونی شدن حشیش از قانونی شدن سایر مواد مخدر حمایت می‌کنند.

پس از قانونی شدن حشیش در کانادا، کانادایی‌ها به دنبال قانونی‌شدن سایر مواد مخدر هستند

به عنوان مثال، ۱۲ درصد از کانادایی‌ها معتقدند که موادی همچون اکستازی و پودر کوکائین نیز باید قانونی شود، ۱۰ درصد فکر می‌کنند زمان قانونی شدن هروئین و کراک کوکائین فرا رسیده است و ۹ درصد معتقدند که متامفتامین یا «کریستال مت» یا فنتانیل نیز باید قانونی شود.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۵۳ درصد از کانادایی‌ها هرگز در این کشور ماریجوانا مصرف نکرده‌اند. اما از بین کسانی که از آن استفاده کرده‌اند، ۴۸ درصد می‌گویند که تمام محصولات مرتبط با حشیش آنها از یک خرده‌فروش دارای مجوز خریداری شده است و ۱۷ درصد گفتند که هرگز آن را از یک خرده‌فروش مجوزدار خریداری نکرده‌اند.

News Editor
Author: News Editor