• چ. اکتبر 23rd, 2024

پیر پالیِوْ: مالیات بر کربن باعث به وجود آمدن زمستانی سرد برای مردم می شود

با از سرگیری فعالیت پارلمان در این هفته، پیر پالیِوْ ، رهبر حزب محافظه‌کار، مالیت بر کربن لیبرال‌ها را نشانه گرفت.

او صبح یکشنبه طی سخنرانی در جمع اعضای خود گفت که برنامه های دولت لیبرال برای افزایش مالیات بر کربن باعث ایجاد «زمستان هسته ای» برای اقتصاد خواهد شد؛ زمستان هسته‌ای از عواقب اقلیمی احتمالی یک جنگ هسته‌ای است. هوای بسیار سرد و کاهش نور خورشید که می‌تواند ماه‌ها و سال‌ها به درازا بکشد.

پالیِوْ گفت: «در پی این مالیات سنگین، گرسنگی و سوء تغذیه انبوه وجود خواهد داشت… سالمندان ما باید گرما را به 14 یا 13 درجه سانتیگراد کاهش دهند تا بتوانند زمستان خود را پشت سر بگذارند. تورم بیداد می کند و مردم نمی توانند خانه های خود را ترک کنند یا با اتومبیل خود سفر کنند.»

به گزارش رسانه های کانادا، پالیِوْ در طول تابستان پیشتازی حزبش را در نظرسنجی ها حفظ کرده و در حال آماده شدن برای فشار آوردن و سرنگونی دولت لیبرال در اوایل این هفته است.

پالیِوْ  قول داده است که در اولین فرصت یک طرح عدم اعتماد به دولت لیبرال را مطرح کند و این امر ممکن است اوایل این هفته اتفاق بیفتد. برای تصویب این پیشنهاد، محافظه‌کاران احتمالاً به حمایت حزب نیودموکرات و بلاک کبکوآ نیاز دارند که بعید به نظر می‌رسد.

هفته گذشته، سینگ از لیبرال‌ها و محافظه‌کاران به خاطر رویکردهایشان برای مقابله با تغییرات آب و هوایی انتقاد کرد، اما نگفت که اگر حزبش پس از انتخابات بعدی به روی کار بیاید، مالیات کربن را حفظ خواهد کرد یا خیر.

پالیِوْ  در سخنرانی روز یکشنبه خود به ترودو و سینگ حمله کرد و گفت: «این وسواس دیوانه‌کننده مالیات بر کربن جاستین ترودو و حزب نیودموکرات یک تهدید وجودی برای اقتصاد و زندگی ما است. اکنون در آستانه انتخابات میان دوره ای، جگمیت سینگ خودفروخته از شما می‌خواهد باور کنید که او تغییر کرده و یک فرد کاملاً جدید است. او تمام کارهایی را که در این دو سال است انجام داده، فراموش کرده است.»

با از سرگیری فعالیت پارلمان از روز دوشنبه، حال و هوای سیاسی کشور درگیر دو انتخابات میان دوره ای خواهد شد.

News Editor
Author: News Editor