• چ. اکتبر 23rd, 2024

مشکلات اقتصادی در کانادا و کبک موجب بروز مشکلات روانی از جمله افزایش خودکشی در بین مردم شده که این امر باعث نگرانی کارشناسان شده است.

داده‌های مرکز آمار کانادا نشان می‌دهد روزی ۲۰۰ نفر در کانادا اقدام به خودکشی کرده و سالانه ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در اثر خودکشی جان می‌سپارند.
در این میزان تاثیر مشکلات اقتصادی در کانادا بر بروز مشکلات روانی و اقدام به خودکشی موثر است و کارشناسان معتقدند دولت‌ها باید برای کاهش تنش‌های اقتصادی و روانی به مردم کمک کنند.

موسسه بهداشت عمومی کبک درپی بررسی ارتباط بین مشکلات اقتصادی در کانادا و خودکشی در این استان بخصوص در دوران شیوع کرونا اعلام کرد: «از دست دادن شغل در طول شیوع کووید ۱۹ و نیاز به دریافت وام در برخی از افراد موجب افزایش تنش‌های روانی و حتی خودکشی می‌شود.»
«میشل توسینانت» از محققان این مرکز در این رابطه گفت: «خودکشی بیشتر در مناطقی رخ می‌دهد که درگیر فقر و مشکلات اقتصادی هستند بطوریکه بیشتر مرگ‌ها در این قشر در اثر فقر است نه بیماری و قتل.

افزایش خودکشی‌ها

وی با بیان اینکه حتی یک مورد خودکشی هم بسیار زیاد است افزود: « بنابر اعلام موسسه بهداشت عمومی کبک طی سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ بالغ بر ۱.۷ درصد مرگ و میرهای کبکی‌ها در اثر خودکشی بوده است که جای بسیار تاسف دارد.»

News Editor
Author: News Editor