• چ. اکتبر 23rd, 2024

کارمندان کانادایی با کاهش ساعت کاری، بازنشستگی خود را به تعویق می اندازند

ا ادامه روند پیر شدن جمعیت کانادا و افزایش تعداد بازنشستگان، تحقیقات اخیر مرکز آمار کانادا نشان می دهد که بسیاری از کارمندان اگر فرصتی برای کاهش ساعات کاری خود و کاهش استرس در محل کار داشته باشند، بازنشستگی خود را به تعویق خواهند انداخت.

این یافته ها از نظرسنجی نیروی کار مرکز آمار کانادا بدست آمد که روند بازنشستگی را در بین گروه های سنی مختلف تجزیه و تحلیل کرده است.

بر اساس این نظرسنجی که بین 11 و 17 جون انجام شد، بیش از نیمی از پاسخ دهندگان (55.1 درصد) که بازنشسته نشده اند اما قصد دارند بازنشسته شوند، ابراز تمایل کردند که اگر بتوانند به صورت نیمه وقت یا پارت تایم کار کنند، زمان بازنشستگی خود را عقب خواهند انداخت.

 به طور مشابه، تقریباً نیمی از آنها (48.9 درصد) گزارش دادند که اگر این امکان را داشته باشند که ساعات کمتری بدون تأثیر بر حقوق بازنشستگی کار کنند، به کار خود ادامه خواهند داد.

حدود 43 درصد از کارمندان اظهار داشتند، در صورتی که بتوانند شغلی با استرس کمتر یا سختی کمتر داشته باشند، مایل به ادامه کار هستند. علاوه بر این، 37.6 درصد اظهار داشتند که اگر کار بهتری به آنها پیشنهاد شود، به تمدید کار خود فکر می کنند. 34.2 درصد نیز اظهار داشتند که اگر حقوقشان افزایش یابد، در کار خود خواهند ماند.

این نظرسنجی نشان داد که 21.8 درصد کانادایی های 55 تا 59 ساله یا به طور کامل بازنشسته شده اند یا نزدیک بازنشستگی هستند. این رقم در بین افراد 60 تا 64 ساله، 44.9 درصد است. بیش از 80 درصد افراد بین 65 تا 69 سال بازنشسته شده اند. 90 درصد افراد بالای 70 سال نیز یا به طور کامل بازنشسته شده اند یا نزدیک آن هستند.

آنهایی که به طور کامل بازنشسته شده اند، اظهار داشتند که مشکلات مالی و سلامتی عامل اصلی تعیین زمان بازنشستگی آنها بوده است. بر اساس این گزارش، افرادی که با چالش‌ها یا مشکلات سلامتی مواجه هستند، بیشتر در سنین پایین‌تر بازنشسته می شوند. همچنین، افرادی که عمدتاً به دلایل مالی بازنشسته می‌شوند، در سنین بالاتر از کار کناره گیری می کنند.

میانگین سن بازنشستگی مردانی که بیشتر به دلیل مسائل مالی بازنشسته می شوند، 61.7 سال است که تقریباً چهار سال بزرگتر از کسانی است که به دلیل مشکلات سلامتی بازنشسته می شوند.

به طور مشابه، میانگین سن بازنشستگی زنانی که به دلیل مشکلات مالی از کار دست می کشند، 60.1 سال است. این در حالی است که سن بازنشستگی زنان به دلیل مشکلات سلامتی 56.9 سال است.

News Editor
Author: News Editor