• چ. اکتبر 23rd, 2024

کانادایی‌های زیادی می‌خواهند خانه‌های خود را بفروشند

بر اساس گزارش جدید شرکت مالی شخصی NerdWallet، اکثر مالکان کانادایی به دنبال فروش خانه‌های طی سه سال آینده نیستند، اما اگر همه کسانی که قصد فروش دارند این کار را دنبال کنند، ممکن است تعداد فراوانی ملک وارد بازار شود.

این مطالعه نشان داد که ۲۰ درصد مالکان در حال برنامه‌ریزی برای فروش محل اقامت اولیه خود طی سه سال آینده هستند. ۴۱ درصد دیگر مایل به فروش پس از بیش از پنج سال آینده هستند و ۳۱ درصد به هیچ وجه علاقه ای به فروش خانه خود ندارند.

این مطالعه از داده‌های سازمان آمار کانادا در مورد جمعیت فعلی کانادا و نرخ مالکیت خانه استفاده کرده است و تخمین زده است اگر در طول سه سال آینده، بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ بیست درصد از مالکان خانه‌های خود را برای فروش بگذارند تقریباً به ۵.۴ میلیون خانه، به طور متوسط ۱.۸ میلیون در سال بالغ خواهد شد. این گزارش خاطرنشان می‌کند که بیشترین تعداد خانه فروشی که کانادا در دهه گذشته دیده است در سال ۲۰۱۵ بوده است. در آن سال کمی بیش از یک میلیون خانه برای فروش فهرست شده بودند.
کلری جارویس نویسنده گزارش می نویسد، اما احتمال اینکه همه آنها خانه خود را بفروشند، تا حدی به دلیل موانع مختلفی که صاحبان خانه هنگام تصمیم گیری برای فروش با آن مواجه می‌شوند، بسیار کم است.

بزرگترین موانعی که مالکان خانه را از فروش مسکن اولیه خود در سه سال آینده باز می دارد استرس ناشی از نقل مکان (۲۲ درصد)، نرخ‌های بالاتر وام مسکن برای خرید خانه جدید (۱۷ درصد) است.

برخی از این نگرانی‌ها، مانند موارد مربوط به نرخ بالای وام مسکن و کاهش قیمت مسکن، در صورت کاهش نرخ بهره یا افزایش فروش خانه، در نهایت می‌توانند کاهش پیدا کنند. اما استرس ناشی از جابجایی، یافتن یک مشاور املاک خوب و اختلالات ناشی از رویدادهای مهم زندگی همیشه چالش‌ باقی خواهند ماند.

جارویس نوشت، کانادایی‌ها همچنین در مقایسه با میانگین‌های اخیر نسبت به فروش سایر املاک مشتاق‌تر از حد معمول به نظر می‌رسند. این مطالعه نشان داد که ۹ درصد از صاحبان خانه به دنبال فروش خانه تعطیلات خود هستند و ۱۲ درصد در حال برنامه ریزی برای فروش ملک سرمایه گذاری در سه سال آینده هستند.

News Editor
Author: News Editor