• چ. اکتبر 23rd, 2024

ایران اینترنشنال می‌گوید بر اساس مدارکی که به دست کامران ملک‌پور، خبرنگار تحقیقی این رسانه در ونکوور رسیده است، اداره‌ی مهاجرت کانادا پس از بررسی پرونده‌ی جنجالی درخواست ویزای اسحاق قالیباف، پسر محمدباقر قالیباف، رئیس‌مجلس شورای اسلامی و سردار سابق سپاه پاسداران، با صدور ویزای او مخالفت کرده است و درخواست او رد شده است:

X.com/IranIntl_En/status/1759996440892309991

ایران‌اینترنشنال همچنین با استناد به مدارکی که کامران ملک‌پور در جریان تحقیقاتش به دست آورده، گزارش می‌دهد که اسحاق قالیباف در پرونده‌ی مهاجرتی خود و برای نشان دادن تمکن مالی، سندی که نشان دهنده‌ی ۳۰۰ هزار دلار آمریکا، موجودی در حساب پس‌اندازش بوده، به اداره‌ی مهاجرت کانادا ارائه کرده است. این در حالی است که محمد باقر قالیباف،  پدر اسحاق، در انتخابات قبلی مدعی شده بود که پسرش فقط یک خودروی قدیمی، یک موتورسیکلت و حدود یک میلیون تومان پول در حسابش دارد.

کامران ملک‌پور در حساب X خود با انتشار تصویری از پاسپورت اسحاق قالیباف نوشته است:
«این تنها ویزای ‎#اسحاق_قالیباف نبود که ریجکت شد. شروع روندی جدید است برای جلوگیری از حضور و مهاجرت فرزندان مقامات جمهوری اسلامی در ‎#کانادا .مقامات کانادایی نه تنها اعتراض ایرانیان را شنیده بلکه ناچار شده‌اند تا در تصمیم‌گیری‌ها آنها را لحاظ کرده و تغییر رویه دهند.»

او در پیامی دیگر نوشته است:
«ریجکت پرونده ‎#اسحاق_قالیباف پیامی برای فرزندان مقامات جمهوری اسلامی است که وقت و پول خود  را برای گرفتن ویزای کانادا تلف نکنند. دروازه‌های این بهشت امن به روی آنها بسته شده است»

News Editor
Author: News Editor