• چ. اکتبر 23rd, 2024

آیا می‌دانستید کانادا در رتبه ۲۵ گران‌ترین کشورهای دنیا قرار دارد؟ بسیاری از آیتم‌های روزمره گران‌قیمت کانادا عضو جدایی‌ناپذیر زندگی هستند.

کانادا زمانی برای علاقمندان به مهاجرت یکی از ارزان‌ترین گزینه‌های ممکن به شمار می‌رفت که در آن کارت اعتباری، مراقبت بهداشتی و مسکن، به ویژه در کبک، هزینه بسیار کمی داشت. با این حال، این کشور در سال ۲۰۲۳ در لیست گران‌ترین کشورهای دنیا بین ۵۰ کشور گران‌قیمت، جایگاه ۲۵ را به خود اختصاص داده است و به همین ترتیب، آیتم‌هایی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد گران‌‌ترین قیمت را در کانادا دارند.

  1. شیر

کانادا در میان گران‌ترین کشورهای دنیا

مواد غذایی در کانادا طی چند سال گذشته با افزایش ۷ درصدی قیمت مواجه بوده‌اند. البته باید اضافه کنیم که این مسئله در محصولات لبنی بیش از هر چیز دیگری دیده می‌شود. طبق یکی از مطالعات سال ۲۰۲۱، ساکنان کبک بیشترین هزینه را بابت شیر می‌پردازند و به ازای هر لیتر حدود ۲.۹۷ دلار هزینه می‌کنند. قیمت متوسط شیر در کانادا حدود ۲.۸۳ دلار است که پس از تایوان (۴.۰۵ دلار)، هنگ کنگ (۴.۱۷ دلار)، سنگاپور (۴.۳۰ دلار) و جامائیکا (۴.۳۱ دلار)، این کشور را به یکی از گران‌ترین کشورهای دنیا تبدیل کرده است.

  1. خدمات تلفن همراه

کانادا در میان گران‌ترین کشورهای دنیا

یکی دیگر از هزینه‌های زندگی در کانادا که بهای بالایی دارد، خدمات تلفن همراه است. نرخ خدمات تلفن همراه بسیاری از کانادایی‌ها را تحت فشار قرار داده و بسیار بیشتر از نرخ مصوب سایر کشورهای جهان است. طبق گزارشات سال گذشته، قیمت بسته ماهانه ۴G و ۵G با حداقل هزار دقیقه مکالمه و ۱۰۰ گیگ اینترنت با سرعت ۱۰ مگابایت در ثانیه، ۱۴ برابر گران‌تر از فرانسه بود. بر اساس یافته‌های این گزارشات، کانادا دارای یکی از گران‌ترین خدمات تلفن همراه است. علت اصلی این مسئله هم به سه شرکت بزرگ ارائه‌دهنده این خدمات بر می‌گردد که بیش از ۹۰ درصد بازار را کنترل می‌کنند و بدون ترس از رقابت با سایر شرکت‌ها قیمت‌های خودشان را تعیین می‌کنند.

  1. مراقبت‌های بهداشتی

کانادا در میان گران‌ترین کشورهای دنیا

کانادا در مقایسه با کشورهایی که تولید ناخالص داخلی مشابهی دارند بابت مراقبت‌های بهداشتی هزینه زیادی می‌کند. به عبارت دیگر، هر یک از ساکنان این کشور برای دریافت مراقبت‌های بهداشتی حدود ۸ هزار و ۵۶۳ دلار هزینه می‌کند. در واقع خدمات بهداشتی یکی دیگر از گران‌ترین هزینه‌های زندگی در کانادا محسوب می‌شود. جالب است بدانید با وجود اینکه ساکنان ایالات متحده تقریبا دو برابر این مقدار را هزینه می‌کنند، مراقبت‌های بهداشتی در کانادا قیمت بیشتری دارد. در نهایت می‌توان گفت که کانادا در این زمینه یکی از گران‌ترین کشورهای دنیا به حساب می‌رود.

  1. بنزین

کانادا در میان گران‌ترین کشورهای دنیا

داده‌های مرکز Global Petrol Prices حاکی از آن است که قیمت بنزین در ماه اکتبر در کانادا ۱.۸۵ دلار بوده است. این در حالیست که قیمت بنزین در همین بازه در ایالات متحده ۱.۴۷ دلار اعلام شده است. البته باید اضافه کنیم که ساکنان بریتانیا همچنان با پرداخت ۲.۵۷۸ دلار بابت بنزین در رتبه اول قرار دارند.

  1. مسکن

کانادا در میان گران‌ترین کشورهای دنیا

بحران مسکن این روزها در تمام استان‌های کانادا به چشم می‌خورد و تهیه مسکن در این کشور یکی از گران‌ترین هزینه‌های زندگی در کانادا است که مهاجرین و شهروندان باید آن را پرداخت کنند. و اوضاع آن رو به وخامت است. مطالعات اخیر مرکز Institut de recherche et d’informations socioéconomiques حاکی از آن است که شاخص قیمت مسکن محلی طی دو سال گذشته ۳۱۴ درصد افزایش یافته و از برخی از بزرگترین شهرهای آمریکای شمالی مانند لس آنجلس، سانفرانسیسکو و نیویورک هم بالاتر رفته است. علت اصلی این مسئله هم افزایش تقاضا و در مقابل، کاهش عرضه است. طبق آمار موجود، کانادا باید برای حل این بحران تا سال ۲۰۳۰ حدود ۳.۵ میلیون واحد به مسکن‌های خود اضافه کند.

 

  1. خدمات کارت‌های اعتباری

کانادا در میان گران‌ترین کشورهای دنیا

ساکنان کبک در حال حاضر بیشتر از سایر کانادایی‌ها بابت خدمات کارت اعتباری هزینه پرداخت می‌کنند و اخیرا شاهد یک افزایش ۳ درصدی بوده‌اند. جالب است بدانید که هزینه کارت‌های اعتباری در اکثر نقاط جهان از جمله کشورهای اتحادیه اروپا، بریتانیا، اسرائیل، استرالیا و چین کمتر از یک درصد است و به همین دلیل هم می‌توان گفت که کانادا در زمینه خدمات کارت‌‎های اعتباری یکی از گران‌ترین کشورهای دنیا به حساب می‌آید.

  1. سیگار

کانادا در میان گران‌ترین کشورهای دنیا

کانادا در زمینه فروش سیگار هم جزو گران‌ترین کشورهای دنیا است. میانگین قیمت هر بسته ۲۰ تایی سیگار در کانادا ۱۴ دلار است که در نیوفاندلند با قیمت ۱۵.۹۲ دلار و در کبک با قیمت ۱۱.۶۸ دلار به فروش می‌رسد. جالب است بدانید که کانادا بعد از کشورهای نروژ، بریتانیا، ایرلند، نیوزیلند و استرالیا رتبه ششم قیمت سیگارهای مالبرو را به خود اختصاص داده است.

News Editor
Author: News Editor