• چ. اکتبر 23rd, 2024

کانادا کشورهایی را که برای سفر خطرناک هستند را مشخص کرده است. همانطور که یک مسافر باهوش وضعیت آب و هوا را در مقصد خود بررسی می کند، عاقلانه است که این موارد را نیز مطالعه کند. زیرا در سفر چالش‌های اساسی‌ای می‌توانند به وجد بیایند.

1. مراکش
سطح خطر: درجه بالایی از احتیاط لازم است.

در پی زمین لرزه 6.8 ریشتری در نزدیکی مراکش در 8 سپتامبر 2023، چشم‌انداز مراکش به طور قابل توجهی از نظر فیزیکی و ایمنی تغییر کرده است. این اتفاق منجر به خسارات و تلفات گسترده‌ای شد و پس‌لرزه‌ها به طور مداوم خطراتی را به همراه دارند.

علاوه بر این برای افرادی که قصد دارند به نزدیکی منطقه صحرای غربی بروند خطراتی مربوط به مرزهای نظامی مهمات خنثی نشده و بی‌ثباتی سیاسی مداوم آن را به منطقه غیر قابل توصیه برای سفر تبدیل کرده است.

۲. مکزیک
سطح خطر: درجه بالایی از احتیاط لازم است.
در پاسخ به تشدید نگرانی‌ها در مورد خشونت و جنایات سازمان یافته بیانیه‌ای صادر شد که از مردم می‌خواهد تا از سفرهای غیر ضروری به مناطق خاص در مکزیک اجتناب کند. نظارت مستمر بر وضعیت نشان می‌دهد که خطرات ناشی از افزایش فعالیت‌های مجرمانه، این مناطق را برای مسافران خطرناک کرده است.

۳. سوئد
سطح خطر: درجه بالایی از احتیاط لازم است.
با توجه به افزایش تعداد هتک حرمت‌های عمومی به قرآن در استکهلم سرویس امنیت سوئد سطح تهدیدات تروریستی را “بالا” گزارش کرد این حرکت به دلیل نگرانی‌های زیاد در مورد تهدیدات خشونت آمیز افراطگرایان است.

کسانی که در سوئد زندگی می‌کنند باید در مکان‌های عمومی و تجمعات بزرگ هوشیار باشند توریستانیسم باید اخبار محلی را دنبال کنند و به دستورالعمل‌های مقامات برای اقامت ایمن توجه کنند.

۴. مصر
سطح خطر: درجه بالایی از احتیاط لازم است.
وضعیت امنیتی مصر به شدت ناآرام است و در برخی مناطق از جمله North Sinai و صحرای غربی این وضعیت وخیم‌تر می‌باشد. خطر حملات تروریستی در سراسر کشور گسترش یافته و احتمال رخ دادن آن حتی در مراکز شهرهای بزرگ مانند قاهره نیز زیاد است. بازدید کنندگان باید بسیار محتاط بوده و از موسسات مذهبی دوری کنند.

۵. تایلند
سطح خطر: درجه بالایی از احتیاط لازم است.
تنش‌های سیاسی و اعتراضات به ویژه در بانکوک در جریان هستند. در استان‌های جنوبی، فعالیت‌های جدایی‌طلبانه منجر به خشونت شده و سفر به این مناطق را غیر ممکن کرده است. همچنین در نزدیکی مرزه میانمار جایی که درگیری‌ها و راهزنی‌های پراکنده رخ می‌دهد و در اطراف معبد Preach Vihear به دلیل مین گذاری و اختلافات مرزی نگرانی‌هایی وجود دارد.

News Editor
Author: News Editor