• چ. اکتبر 23rd, 2024

وزارت امورخارجه کانادا روز شنبه اعلام کرد، کانادا 50 میلیون دلار کمک بشردوستانه به فلسطینیان حاضر در نوار غزه ارائه خواهد کرد. این کمک علاوه بر 10 میلیون دلار تعیین شده در هفته گذشته خواهد بود.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت، این بودجه به تأمین غذا، آب، کمک‌های پزشکی اضطراری، خدمات حفاظتی و سایر کمک‌های حیاتی کمک می‌کند و در عین حال اطمینان می‌دهیم که هیچ یک از این کمک‌ها به دست حماس نمی‌رسد.

ملانی جولی، وزیر امور خارجه، در بیانیه ای گفت: «بسیار واجب و حیاتی است که غیرنظامیان فلسطینی غزه که به کمک نیاز دارند، آن را در اسرع وقت دریافت کنند».

روز جمعه، این وزارتخانه اعلام کرد، خروج کانادایی ها از غزه به یک کریدور بشردوستانه نیاز دارد که از گذرگاه رفح به مصر انجام می شود.

نخست وزیر جاستین ترودو روز جمعه گفت، حدود 150 کانادایی به همراه 150 عضو خانواده در غزه زندگی می کنند.

بمباران غزه در پاسخ به حمله غافلگیرانه حماس به اسرائیل بود که در آن دست کم 1400 نفر که اکثراً غیرنظامی بودند، کشته شدند. مقامات بهداشتی غزه می گویند، 4300 فلسطینی از جمله بسیاری از غیرنظامیان در اثر حمله متقابل جان خود را از دست داده اند.

به گفته اسرائیل، در حمله حماس حداقل 210 نفر گروگان گرفته شده اند. دو گروگان آمریکایی روز جمعه آزاد شدند که قطر در آزادی آنها نقش داشته است.

News Editor
Author: News Editor