• چ. اکتبر 23rd, 2024

کدام بخش های تورنتو از بیشترین و کمترین افزایش قیمت خانه برخوردارند؟

گزارش جدید RE/MAX به بررسی تغییر قیمت خانه (به ویژه خانه های ویلایی و مستقل) در سراسر کلانشهر تورنتو از سال 2022 تا سال 2023 می پردازد.

بیشترین رشد قیمت به داون تاون تورنتو از جمله پالمرستون-لیتل ایتالیا، ترینیتی-بِل وودز و دافرین گروو برمی گردد. قیمت های این منطقه 16.1 درصد افزایش یافته و تا جون سال جاری به حدود 2 میلیون و پانصد هزار دلار رسیده است.

همچنین قیمت ها در کبیج تاون Cabbagetown به طور قابل توجهی افزایش یافته است، به طوری که قیمت خانه های مستقل و ویلایی به حدود سه میلیون و 100 هزار دلار رسیده است که جهشی 11.7 درصدی نسبت به زمان مشابه در سال 2022 دارد.

همچنین قیمت‌ها در رُزدیل و مور پارک نسبت به سال گذشته 4.3 درصد افزایش یافته و به حدود چهار میلیون و 300 هزار دلار رسیده است.

از سوی دیگر، بیشترین افت قیمت خانه در منطقه سدار ویل و اوک وود ویلج است که قیمت ها 16.7 درصد کاهش یافته و از حدود 2 میلیون و ششصد هزار دلار به حدود دو میلیون و 200 هزار دلار رسیده است.

از نظر تعداد خانه های فروخته شده، «بی ویو ویلج»، «دان ولی ویلج» و «هِنری فارم» در نورث یورک از بیشترین تعداد برخوردار بودند که تا جون امسال در مقایسه با همین زمان در سال گذشته، افزایش 21.4 درصدی داشته است.

اما کمترین فعالیت مسکن در تورنتو در طول سه ماه گذشته، به طرز جالبی متعلق به مکانی بود که قیمت ها بیشترین افزایش را داشته اند، یعنی مرکز تورنتو، جایی که فروش خانه های ویلایی 36.8 درصد کاهش یافته است.

News Editor
Author: News Editor