• چ. اکتبر 23rd, 2024

کلاهبرداری در پوشش پیام‌های ارسالی از سوی شرکت مخابراتی فایدو

کمیسیون رادیو- تلویزیون و ارتباطات کانادا (CRTC) طی بیانیه‌ای هشدار داد اخیراً کلاهبرداران در قالب اپراتور ارائه‌ی خدمات مخابراتی فایدو (Fido) با ارسال پیامک‌های جعلی به مشتریان و استفاده از روش کلاهبرداری فیشینگ، اطلاعات مهم کاربران را در اختیار می‌گیرند.

این کمیسیون از کانادایی‌ها خواست به هیچ عنوان روی لینک‌های مشکوکی که برایشان پیامک می‌شود، به‌طورخاص پیام‌هایی که در آن پیشنهادهای عجیب به مناسبت سال نو عنوان‌شده، کلیک نکنند.

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد کلاهبرداران با معرفی خود به عنوان اپراتور فایدو به برخی کاربران پیامی با مضمون دریافت مبلغ اضافه بابت صورت‌حساب ارسال کرده و اعلام می‌کنند می‌خواهند این مبلغ را برگردانند. زمانی که قربانی روی لینک ارسالی کلیک کند، اطلاعات وی از جمله اطلاعات شخصی و مالی به سرقت می‌رود.

شرکت‌های مخابراتی، از جمله فایدو به‌طورمعمول پیام‌هایی که به صورت متنی به مشتریان ارسال می‌کنند، دارای لینک نیست.

توصیه می‌شود اگر مطمئن نیستید که پیام دریافتی شما واقعی است یا کلاهبرداری، از کلیک روی لینک‌های ارسال‌شده توسط پیامک خودداری کرده و در عوض به وب‌سایت شرکت مخابراتی مورد نظر مراجعه کرده و از طریق حساب کاربری خود اطلاعات لازم را به دست آورید. اگر پیام دریافتی شما واقعی باشد، در حساب کاربری شما درج شده است.

شما همچنین می‌توانید با بخش خدمات مشتریان تماس گرفته تا نسبت به صحت و سقم موضوع، اطمینان حاصل کنید.

News Editor
Author: News Editor